Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg under juni 2009

Av Simon Hedlund - 24 juni 2009 15:27

Igår kom min mor fram till mig med en spade och sa:

- Här ska vi ha en grop. Exakt en meter djup och en meter bred. Inget annat. Förstått?

Det var bara att bita i det sura äpplet och ta spadjäveln. Började gräva gropen och märkte efter ett tag att den västmanländska myllan enbart består av sten och asfal och en och en annan gammal glasspinne.

Syftet var att gräva upp en häck som växte lite illa till. Så förutom spaden var sågen framme och röjde. Således har jag bidragit en liten bit till växthuseffekten också.

Dock har jag ådragit mig en liten arbetsskada. Jag röjde som den skogshuggare jag är utan nåd den gamla häckjäveln, som bestämde sig för att slå tillbaka. Rätt in vid sidan av knät fick jag en taggjävel, fem centimeter lång, som stack till ordentligt. Det forsade blod som ett jävla vattenfall och det var snabbt in i huset för första hjälpen. Tre bitar hushållspapper.


Stoppade blödningen och stack ut och rev häck igen. Hård som man är.


Men nu gör det jävligt ont.

Av Simon Hedlund - 23 juni 2009 21:34

städjan

Jorå, så att... Dit upp ska jag. Ovanför molnen. Inget konstigt med det.


bäck

Kom till en bäck. Kunde inte gå runt den. Kunde inte gå under den.


bäck2

Kunde gå runt den. Och över den. Därborta.


bom?

Jag stannade vid en höjd och blev lite fundersam.


ja, en bom

- Har inte jag bommat här? Jo, det har jag.


3 km

3 km. Jo, jag tackar, jag.


Fortfarande lite svårt att se toppen. Rutinerad som jag är så vet jag ju att det bara är att springa uppåt till man springer neråt. Då är man ju på toppen. Schwing!


Vart tog vägen vägen? Är jag ute på en åker och åker? Tomten står på tomten. Han hörde stegen från stegen.


Det var brant ett tag.


Enrummare på Städjan natureservat. Ett rum, inget kök. El och värme ingår ej i hyran. Vatten hämtas ur en källa 4 km från bostaden. Toalett är ett närmare 250 (?) kvadratkilometer naturreservat. Beläget cirka 200 meter från Städjans topp (1131 möh)


toppen

Uppe vid toppen.


sällskap

Hade som vanligt sällskap av ett pack renar. När ska de fatta att de inte är välkomna här? Kan de inte bara åka hem till sitt eget jävla land? Inte komma hit och ta våra jobba och hålla  på och jävlas? Jävla ligister. De borde vara dödsstraff på de här jävlarna.

Av Simon Hedlund - 23 juni 2009 20:14

Tillbaka från Idre. Och vad kan jag säga mer än att nu har jag verkligen gjort Idre. Det finns inte så mycket kvar. Det märkte jag när jag sprang Idre Fjäll-OL och påväg till trean upptäckte att det fan inte var roligt. Jag har haft samma sträcka, sprungit i samma stråk, haft samma kontrollpunkter och varit lika jävla förbannad på att det aldrig är SportIdent varenda jävla gång så nu har jag bestämt att det får vara nog. Det blir inget mer Idre nu. Har ju ändå varit där fem år i rad nu. Sommar och vinter.


Inom kort kommer ni få njuta av ett bildspel där jag likt min nya idol, Jon Tvedt, kör lite uppförslöpning i form av bestigning av Städjan. Mer om det när jag fått in bilderna.

Har iallafall kommit igång lite med träningen. Körde ett distanspass varje dag i Idre á la två timmar och ett som blev så långt som tre timmar. Gött var det. Fler såna pass ska köras i sommar.


I övrigt kunde jag inte undgå känslan av att det inte alls är så jävla roligt att orientera och tävla på Fjäll-OL:en. Därför är sommarens enda mål att se bra ut naken.


Inleder kvällen med en chipspåse och cola i glasflaska. Motivationskälla blir Rocky I. Stämningshöjare blir den här:


Av Simon Hedlund - 18 juni 2009 10:39

Far iväg till Idre alldeles strax. Har inte tränat sedan Jukola och har inte tränat kontinuerligt sedan Sundsvallshelgen någon gång i maj. Tänkte inleda med en tur upp till Städjan. Kameran följer med. Så det kan ni få njuta av sen när jag kommer hem på måndag. Annars så är det väl fjäll-ol på söndag. Resten blir hård träning. Ska försöka mig på mördarpasset också. Kommer fan inte klara det. Är för dåligt tränat. Men jag kör ändå.


So long. And thanks for all the fish.

Av Simon Hedlund - 17 juni 2009 20:42

Ciabatta


Pastrami


Salami


Ost


Salladsblad


Guldkant på tillvaron.

Av Simon Hedlund - 17 juni 2009 19:59

Min guide till att snuva snuvan!

Är du erfaren på området och känner din kropp så kan man helt undgå sjukdom vid de första symptomen bara genom att ta sig några extra timmars sömn och få i sig lite vitaminer.

  • Vid känsla av sjukdom, gå och lägg dig. Ta lite varmt grönt te med honung innan. Man får gråta.
  • Sov, vila, skit i skolan/jobbet även om du i andra avséenden känner dig pigg.
  • Om du inte redan har, köp; honung, grönt te, C-vitamin brustabletter (jag föredrar Svart Vinbär + Järn), vitlök, kiwi, apelsin, glass (i stora lass), Dr. Dryells mintpastiller, glass (i stora lass) och äpplen.
  • Drick mycket vatten, varva med en halvliter vatten med cirka 5-8 brustabletter.
  • Drick te. Häll kokande vatten över 8 st Dr. Dryells. Ha i honung och grönt te.
  • Din mat, frukost, lunch och middag, består härmed bara av glass. När du sväljer glassen, låt den fastna lite i halsen så att den kyler ned riktigt ordentligt. Det ska göra ont. (OBS. Varning för Brain Freeze!)
  • Ta en 3-4 tupplurer. Känner du dig pigg kan du ta en promenad i solen så att kroppen får i sig lite D-vitamin

Nu är du friskt. I alla fall jag. Det är vad jag intalar mig. En massa snörvel som jag har nu kan fan inte räknas som sjukdom. Det är bara att sticka ut och springa och rensa ut systemet.

Av Simon Hedlund - 16 juni 2009 21:27

Huskurerna har gått bra, halsen har släppt idag och det är jag glad över. Däremot slapp jag inte en riktigt rejäl dunderförkylning. Ska köra lite jogg (läs; försöka mig på att springa med vetskapen om att jag kommer må jävligt dåligt) imorgon för att få igång kroppen och på torsdag blir det avfärd till Idre för att visa kroppen vad mjölksyra egentligen betyder.


Från 7 imorsen har jag varit uppe och jävlats. Började med en bilfärd till Sandviken för att städa ut lägenheten och flytta möbler och dylikt till en annan. Fyfan vilket jävla skitgöra. Det tog hela dagen. Först vid 20 var jag äntligen hemma och kunde med belåten röst beställa en kebabrulle från Maestro. Priceless. Den satt fint.


Nu är jag jävligt schleten. En liten rulle nu kanske. Några tips?

Ovido - Quiz & Flashcards