Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Simon Hedlund - 12 juni 2009 13:44

I flera veckor har jag nu sökt efter motivation och det är först nu jag inser att den har legan mitt framför näsan på mig hela tiden.


Odenvalla Tur & Retur.


Denna fina runda avverkades idag i de nya sulorna. Och fastän jag direkt fick skavsår som sträcker sig runt halva foten så var det ändå helt amazing.

Benen var dessutom oförskämt lätta i början. Blev jobbigare på slutet som väntat men jag känner ändå att sistasträckan på Jukola kommer bli ett fint lopp.


Fika lite nu. Har ju slutat skolan och det skall firas vill jag lova!

Av Simon Hedlund - 12 juni 2009 11:07

Fick imorse veta att jag kommer förvalta sistasträckan i år. Och jag kan bara säga att jävlar vad fint det ska bli. Långt och härligt. 16,7 km. Enligt kartproverna verkar det inte som det blir Pure-O men det passar gott för mig. Behöver ett pass som återställer kroppjäveln till tidigare arbetsmoral.

Idag testade jag förövrigt ut skorna jag ska springa med tillsammans med nya sulor som ska rädda upp fötterna. Tillsammans med lite fortsatt tejpning kommer nog det gå bra. Men jag förväntar mig skavsår och allmän sveda.


Ut och träna nu. Distans. Så jag vet vad kroppen klarar av.

Ovido - Quiz & Flashcards