Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Simon Hedlund - 7 juni 2009 23:59

Hittade den här på KKOK:s hemsida nyss. Tyckte den var sjukt skön. Årets Jukola kommer fan gå till historien.



Bilden i full storlek

Av Simon Hedlund - 7 juni 2009 15:56

En mörk dag för Sverige på fotbollssidan igår. Lyckligtvis är jag inte tillräckligt fotbollsintresserad för att bry mig men när man väl intresserar sig för en match och man får kolla på 90 minuters gå-lunka-löp plus dagisfotboll känns det lite bittert.

På orienteringssidan däremot går det bra. Stolt över att vara en Svennebanan på den fronten.


Den senaste veckan har jag kört lite mer träning än veckan innan men ändå inte kommit igång på allvar. Har tappat lite energi på att det är fysikprov imorgon, terminens sista, och jag koncentrerar mig på det just nu.

Annars laddar jag upp för Jukola. Ska bli sjukt kul och hoppas på en lång och krävande orienteringssträcka. Känner ändå att jag har kroppen med mig även om jag inte är i toppform. En lång plågosam bana skulle vara perfekt för att få igång kroppjäveln.


Har varit hos sjukgymnasten också och fått ett par sulor och övningar för att rehabilitera foten. Det blir balansplatta i några månader framöver. Men ja' ä' int bitter. Efter en sommar med det här ska det nog bli bra.

Funderar även på att lägga in mycket mer alternativpass i sommar. Kan nog vara bra med lite cykel, rullskidor och så vidare. Orientering känns fortfarande lite omotiverat.

Efter Jukola ser jag fram emot en fin träningsvecka i Idre där målet är att mjölksyra ska spruta ut genom öronen på slutet. Sen väntar några veckors hårdträning med fokus på distans eftersom att jag veckan efter O-ringen ska springa UL-SM. Innan det är det sprint-SM också så ett antal intervaller hinns väl också med.


Nu blir det packning för avresa till Viken. Sista veckan nu. Jag har bara ett år kvar, ett år kvar, ett år kvar...


Ovido - Quiz & Flashcards