Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg under januari 2010

Av Simon Hedlund - 10 januari 2010 00:41

Dagen börjar som funktionär vid motionsbingon. Ser inte fram emot det. Att temperaturdippan fortfarande håller i sig gör det inte trevligare.

Efter det bär det av till Sandviken igen. Återhämtad som fan. Utvilad. Tamejfan om jag inte är i koma.

Men det ska bli skönt att få komma hem igen. Det tog bara några dagar att tröttna på den här jävla skitstaden. Inte för att verka oikofobisk, men Sandviken är bättre ur träningssynpunkt. Även om båda städerna konkurerar om värdelösheten. Fast där vinner nog ändå Sandviken.


Nej, ska sluta vara dryg nu. Går på kaffe. Som så många nätter förr.



Av Simon Hedlund - 9 januari 2010 17:45

Här hittar man all motivation i tuffa tider. Lite jobbigt att ge iväg yrkeshemligheter bara sådär. Men inte fan kommer jag ha någon nytta utav det. Enjoy!



Låtlistan:

T.N.T - AC/DC

Run to the Hills - Iron Maiden

Over the Hills and Far Away - Nightwish

The World's Greatest - R Kelly

Can't Stop - Red Hot Chili Peppers

Human - Carpark North

Through the Fire and Flames - Dragonforce

Var é Vargen - Imperiet

800 grader - Ebba Grön

I Want to Break Free - Queen

Just Idag är jag stark - Kenta

Stronger - Kanye West

I've Got Soul But I'm Not a Soldier - The Killers

Long Distance Runner - Promoe

Hey Boy - Teddybear STHLM

Lose Yourself - Eminem

Born to Run - Bruce Springsteen

Eye of the Tiger - Survivor

Fox On the Run - Sweets

Seize the Day - Hoffmaestro

 Iron Man - Black Sabbath



Filmlistan:

Rocky (I, III, IV)

Without Limits

Prefontaine

Chariots of Fire

The Legend of Bagger Vance

 8 Mile

Forrest Gump

Året det var så bratt (Norsk dokumentär)



Youtube-klipp:





























Av Simon Hedlund - 9 januari 2010 10:37

Höga förväntningar på den här filmen med tanke på hur bra boken var. Ska bli intressant att se om den lever upp till förväntningarna.



Av Simon Hedlund - 9 januari 2010 09:42

Gick upp vid 8 idag för projektarbetets skull. Ska återigen sticka hål i fingret en gång i timmen för att mäta blodsockerhalten. Sjukt kul. Att det blev en sen natt och ett fåtal timmars sömn gör inte saken bättre. Dock var kaffet gott i morse så jag mår åtminstone som en människa, om än en trött människa.

Hela grejen går iallafall ut på att simulera en skoldag för att se hur olika kosthållningar påverkar blodsockret och eventuella blodsockerfall.


Men jag ska inte tråka ut er med sånt.

Av Simon Hedlund - 8 januari 2010 14:00

Det är fortfarande kallt. Och Köping är knappast fyllt av förutsättningar för de sinnessvaga som behöver träna. Snart Sandviken men där är det också kallt. Och långt till Parkbadet.


Skulle behöva ett par veckor på annan ort. Annan ort med medeltemperatur över tjugo. I vattnet.


Och på det lite barfotalöpning på stranden i sann Chariots of Fire-anda.


Skulle inte vara helt fel att få lite syra 2000 m.ö.h i Kenya eller Etiopien heller.

Av Simon Hedlund - 7 januari 2010 22:57

Av orsaker som varit bortom min egen kontroll har föregående dagars träning uteblivit. Det har helt enkelt varit för kallt för att jag ens ska orka försöka. Istället har jag suttit och surfat efter spinningcyklar och cykeltrainers att bedriva inomhusträning på. Sjukt sugen på att skaffa en trainer eller rulle att klistra fast Daccordin i.



Eftersom sökandet efter dylika föremål visade sig fruktlösa och jag dessutom inte hittade något ställe som hade en hyffsad spinningcykel, utom gym såklart, som jag isåfall hellre springer löpbandsintervaller på,  så bedrevs dagens träning på golvet hemma. Jag körde lite hopkokad styrka och infogade smärta i diverse muskler.


Så nu är jag nöjd. Jag föreslog innan att alla i hela orienteringssverige skulle sluta träna fram till april så att alla skulle ligga på samma nivå. Under tiden smygtränar jag.


Schhh.



(Det här blogginlägget kommer självförstöras om 5 sekunder)

Av Simon Hedlund - 5 januari 2010 11:33

- Men herregud, vi måste göra någonting för isbjörnarna, polarisarna smälter ju!


- Det är ju för fan minus 20 i Mälarområdet, jag tror det är ganska lugnt...

Ovido - Quiz & Flashcards