Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Simon Hedlund - 17 januari 2010 16:48

Har efter en veckas hård träning äntligen landat i sängen. Återhärmtade mig från förmiddagens 2 h löpning med 40 minuters sömn och känner mig nu rätt redo att tackla matteboken som ligger och spökar på golvet. Sista provet i Matte E imorgon och jag har inte jobbat igenom alla uppgifter än, utan tar det med ro. Känner att jag inte behöver mer än G, för efter detta prov och en termin Matte Diskret (vad fan det är?) kommer jag aldriga i mitt liv komma inom räckvidden av ett mattetal svårare än 4x4 (fyraminutersintervaller gånger 4 upprepningar = 16 minuter. Whadup?)

Tillbaka till veckans träning. Det blev 18 timmar tillslut. Tänkte nog lite flyktigt köra 20 timmar i fredags men det innebar redan en jobbig lördag och ännu ett pass nu känns överflödigt. Lyfte ändå träning från förra veckans 1.32h till 18h. Och kroppen har aldrig mått bättre.


Så känns det inte helt ok att jaga siffror i träningen. Att springa två varv till runt huset bara för att komma över 2 timmar. Ändå är det det jag sysslat med på några pass i veckan. Och det känns inte som att det är det som jag vill att träning ska handla om.


Lägger in en till mängvecka om några veckor, sen får vi se om det blir något av mig eller inte. Som en vis man sa:

- Man ska träna hårt som fan så att man antingen blir bäst, eller övertränad så att man kan lägga av.


Ovido - Quiz & Flashcards