Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg under januari 2009

Av Simon Hedlund - 14 januari 2009 20:46

Det funkade inte. Det tog nämligen inte mindre än ett par timmar att somna och sånt blir man ju galen av. Mer än vad man är annars. Och det vill inte säga lite det.

Idag bestämde jag mig i alla fall för att göra något åt saken. När jag kom hem från skolan så gjorde jag Ris á la Malta och beställde pizza. På en onsdag. Jajamen. Nu ska jag packa väskan och spela hockeybockey. Tunt med folk idag. Kan bli hårt. Den som lever får se.

Av Simon Hedlund - 13 januari 2009 20:50

Jaha. Tisdagen var ju ungefär lika händelserik som måndagen. Obefintligt. Fan vad värdelöst. Tror fan jag går och lägger mig nu. Vad fan ska jag vara uppe för? Om jag somnar fort slipper jag kanske lida mer. Ska testa. Jag återkommer om saken.

Av Simon Hedlund - 12 januari 2009 19:11

Under lovet kände jag att bloggandet kom igång på riktigt med frekventa uppdateringar om lite allt möjligt. Förra veckan tog jag ett steg till och uppdaterade OLGY-bloggen en aning. Men nu har dagarnas utmärkande kvalitéer suddats ut och ingen dag är unik. Nu är jag inne i vad jag kommit att kalla "loopen". Varje dag är likadan i evighet. Amen.

Sen är det sommarlov. Vi ses då.

Av Simon Hedlund - 11 januari 2009 15:34

Underbart distanspass i Norrsätraskogen. Jättefin terräng, god framkomlighet och fint väder. Eller inte. Grötigt och jävligt förutom när det var skogsväg. Jag, Razz och Edén begav oss ut för att härda kropparna under två timmar hygge och grönområde. Nu i efterhand känner man sig lite hårdare men det var en jävlig historia väl ute i skogen. Det var ändå bra tryck på passet tack vare att turbosmurfarna hetsade sönder ibland. Men vafan. Ibland ska man pinas också. Sjävklart passerade vi de få områden som kan klassas som fin terräng och fick njuta i någon minut innan vi kom ut på ett nytt hygge eller grönområde. Nu är jag trött. Ska kanske ta mig en tupplur...


Av Simon Hedlund - 9 januari 2009 22:30

Det är fredag. Till skillnad från de allra flesta fredagar så behöver jag inte skynda mig hem och oroa mig för att verkligen få hem allt till Köping, vilket brukar resultera i överpackning och att kläderna blir skrynkliga och smutsiga när de ligger i träningsväskan på golvet en hel helg.

Istället kan jag lugnt och sansat sätta mig vid datorn för att gå igenom Rutinen. Orienterare. Bilddagboken. Bloggagratis. Kolla feeds. Colting har inte skrivit något. Tv.

Efter detta så tar jag tankarna iväg på resor om träning. En titt på planeringen. Jogg. Kanske upp mot vattentornet och sedan runt Stadsparken. Efter Fika och relax i soffan med ögonen vilade på IQ-befriande entertainment åker träningskläderna på. Jogg.

Fantasi om större tider. Skogen på SM-långdistans. Jag flyger fram.

Hemma tar jag mig en titt på saldot. Jag gillar det jag ser. Jag tar en titt i sparburken med kontanter. Jag gillar det jag ser.

Efter dusch och Fika är det dags för mat. Kebab med härligt umgänge. Vi skrattar åt 1000apor i väntan på Kebaben. Det plingar på dörren och en hundralapp seglar iväg som jag aldrig kommer få återse igen. Det river i bröstet. Försöker dränka sorgen i Julmust. Kollar på film. School for scoundrels. Jag mår lite bättre. Kebaben smakade bra. Jag mår lite bättre.

Nu sitter jag här. Kaffet har kallnat och flertalet kakor är slut. Försöker sammanfatta dagen. I ett nötskal. Punkt.      


Av Simon Hedlund - 9 januari 2009 17:58

Tre dagar! Tre dagar i skolan tog det för att ta kål på mig. Ändå har vi inte pressat sönder utan mest lekt hela tiden. Men jag är helt slut. Jag vill inte tänka på skolan. Jag vill inte tänka alls. Det verkar så överflödigt. Jag vill bara sitta här och lukta på blommorna.

Vill ni veta vad jag gjort annat än att gå i skola och träna finns det här på OLGY-bloggen.

Nu ska jag chilla. Om en halvtimme ska jag beställa Pizza. Sedan väntar en kväll i bivack under täcket medans jag kollar på Without Limits eller något annat motivationshöjande. Det känns som om jag tappat det. Måste ta igen det. Måste. Orka. Vilja. Träna. Harder. Faster. Stronger.


HOCKEY!

Av Simon Hedlund - 8 januari 2009 18:26

Ett bad i Högbosjön är aldrig fel. Speciellt inte i februari. Synnerligen inte i januari. Förra årets badsäsong började i februari. I år kände vi dock att detta inte var tillräckligt då temperaturen uppskattningsvis låg över nollstrecket. Idag låg dock temperaturen närmare absoluta nollpunkten och isen låg tät över Högbosjön. En liten skvätt hade dock skonats och var badvänlig. Här hoppade jag, Guran och Enmark i efter dagens träningspass och plaskade lite innan vi stolta och frusna vandrade in i bastun och öste på några liter på aggregatet. Perkele!

Ovido - Quiz & Flashcards