Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Simon Hedlund - 19 januari 2009 20:21

Då min datastol inte riktigt uppfyller kraven för skön och inte avspeglar min personlighet på rätt sätt som en livsnjutare så bestämdes det i helgen att jag skulle skaffa mig en ny. Då jag är en livsnjutare gjorde jag det inte direkt och gick så klart miste om rean och fick punda ut 500 riksdaler istället för 250. Men ska det va´så ska det. Problemet kom sedan då jag till min förskräckelse insåg att Jysk INTE stod för transport och ihopsättning av stolen CHIEF i relax-kvalité. Lådan med dimensionerna 100x100x30 fick alltså själv släpas hem i snöstorm och en kvarts promenix då lådan var omöjlig att transportera på cykel. Dess vikt gjorde heller inte resan bekvämare än den redan var.

Väl hemkommen och oskadd trots den vidriga storm som rådde så började jag så smått med att pyssla ihop delarna av stolen och upptäckte till min förskräckelse att det var en besvärlig historia. När jag trots allt pulvriserat alla problem som jag alltid gör så satte jag mig bekvämt i stolen och lutade mig tillbaka. Som sig bör efter en hård dags dagsverke.

Ovido - Quiz & Flashcards