Harder, Faster, Stronger

Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Läget

Av Simon Hedlund - 30 januari 2009 22:10

Jag tror att bakterierna börjar ge upp. De har insett att de kämpar mot en överlägsen motståndare. Dock har deras belägring lämnat stora skador efter sig. Mest mentala. Men ur askan stiger jag likt en Fenixfågel redo för nya tag. Hade inte ont i halsen idag utan var mest förkyld och hostade under morgontimmarna. Tog det lugnt trots det för att vara extra säker. Får se hur det känns imorgon. Eventuellt blir det jogg. Jag vet inte vad det är men jag väljer att se positivt på att jag blev sjuk. Innan kände jag en stor svacka i motivationen och behövde få en push för att påminnas om vad det var jag höll på med. Var jävligt förbannad ett tag för att träningsmönstret bröts. Tar det som ett bra tecken. Att jag bryr mig. Nu översvämmar jag av träningsabstinens och vill inget hellre än att komma tillbaka. Hitta viljan som jag hade i oktober/november. Och kontinuiteten i december/januari. Blanda ihop de två till en skön mix som räcker in i tävlingssäsongen. Tillsammans med bättre kännedom om när jag ska lära mig att inte säga åt kroppen att hålla käften när jag märker att något inte känns bra kan bara leda till sköna svar på hösten och vinterns träning. Om bara det här jävla snötäcket kan försvinna så man får sig lite riktig orientering. Jag hatar verkligen vinter. Jag blir väldigt äcklad av den.

 
 
goran

goran

31 januari 2009 09:43

du har smittat mig :( sitter här och snörvlar. Även den bästa blir tydligen våldtagen av livet då och då...

http://www.goranwinblad.wordpress.com

 
Ingen bild

AspLövet

31 januari 2009 15:44

Hej! Trevligt litet krypin du har här. Du skriver bra men jag undrar hur en sån ung och oförstörd junior som du kan hysa sånt agg mot livet i många avseenden? Såna där aggresioner borde inte börja komma förren gubbåldern.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Hedlund - 10 oktober 2010 17:34

Efter ett ganska långt beslutstagande som pågått egentligen i några månader väljer jag att avsluta mitt bloggande här på bloggplatsen.se. Det funkar inte längre för mig att ha min blogg som annonsplats. Därför byter jag. Men räds icke. Bloggen k...

Av Simon Hedlund - 8 oktober 2010 01:00

Det här jävla bloggforumet är tamejfan helt otroligt. Det är som att de har böjt sig framåt med en stor jävla vägskylt riktat på röven där det står; "Parkering Reklamplats!".   Det är så satans jävla mycket annonser så jag blir galen. Nu har de n...

Av Simon Hedlund - 5 oktober 2010 17:56

Inte mycket kvar av denna säsong. Helt ärligt kan jag säga att det är jävligt skönt. För min del har det knappast varit en drömsäsong. Lyckligtvis är det bara 25-manna kvar som jag tänker springa, vilket i och för sig är kul då kavlarna ändå har vari...

Av Simon Hedlund - 4 oktober 2010 12:33

Morgonens tänkta styrkepass fick ställas in då jag legat hela natten och hostat upp min egen insida. Det är snudd på att jag är in&utvänd nu. Har hostat lite till och från ända sedan jag var sjuk innan Stockholm Halvmarathon så jo, det börjar bli lit...

Ovido - Quiz & Flashcards