Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg under juni 2008

Av Simon Hedlund - 4 juni 2008 09:16

Så här sitter vi igen. The Breakfast Club. Jag, Guran och Yxi Makarov. Vi har precis genomgått ett hårt teoripass á la Bjärv om träningslära. Bra skit. VO2-max, löpekonomi etc etc.

Och nu sitter vi här. I skolan. Lektionen börjar 10.30 Ska man ta en kaffe i kaffeterian? Känns som det. Ska man träna på hålet? Jadå.

Imorgon är det Cooper med ett löppass bakom mig. Kan bara hoppas på att jag inte är helt värdelös men nya rekord blir det i alla fall inte.

Nu spritter det i benen. Det är fint väder. Det är varmt. Det blir nog korta ryck på gräsmattan utanför lägenheten med inslag av löpskolning och stretch.


Livin' the dream! Woooooaaah!

Av Simon Hedlund - 3 juni 2008 23:00

Idag var det fint väder och mycket trevliga temperaturer. Efter skolan blev det en timmes fin rullskidåkning med Thunderbird och Charles där det jobbades på pulsbrännan nåt så djävulskt! Efteråt badade jag i den nyinvesterade poolen som var uppblåst utanför 27A. Sen köpte jag en solstol, lagade kebabspett, drack cola och chillade allmänt. Det har varit en mycket fin dag. Håller vädret i sig så ska jag steka så in i helvete imorrn med. Hudcancer here I come!


Det var väl allt. Fan vad dålig jag är. Det här var ett så jävla dåligt blogginlägg. Förlåt. Verkligen. FÖRLÅT! NÄÄÄÄÄÄÄJJJJ, VAD GÖR JAG?


Vilken tur att jag slutade, jag hade kunnat förstört hela bloggen!




Av Simon Hedlund - 3 juni 2008 12:55

Sitter på en mycket givande svensklektion. Det står "vad vill ni göra?" på tavlan och en massa förslag på värdelösa alternativ. Jag vill gå hem. Men det står inte på tavlan. Så jag skriver blogg. Det är ju lite svenskarelaterat. Läraren är dessutom inte här. Hon sitter i sal E151 och lyssnar på svenskredovisningar. Det står så. På tavlan.

Senare i eftermiddag har vi kemilektion där jag ska ha mitt föredrag om nervgaser och senapsgas. Läsainnantill.nu. Förhoppninsgvis är det sista kemilektionen i hela mitt liv. Matte/data here I come!

I eftermiddag ska jag ta några få stapplande steg löpning. Sen ska jag köpa en solstol, sätta mig på balkongen, dricka fanta och kanske plugga fysik. Sista provet på torsdag. Sen kan man lägga av med allt. Fyfan vad skönt.

I en perfekt värld skulle jag redan sitta på balkongen i solskenet och tänka på livet. Och kanske blogga om det. I en perfekt värld skulle jag ha en bärbar dator. Sitter och spanar på nåra sidor. Men jag vill inte ha Vista. Tamejfan sämsta jävla systemet i världen. Helt värdelöst.

Nu börjar det bli osammanhängande.


PUSS!

Av Simon Hedlund - 1 juni 2008 22:19

Bra förslag och det är precis det jag håller på med...typ. Tyvärr är bloggen ny och min sjukdom har satt hinder för träningen så bitterheten har fått satt sin prägel på bloggen i över en vecka nu. Men om du annars bara vill läsa om träning kan du klicka på "Träning" Under kategorier. Eller gå in på orienteringsgymnasiets hemsida och kolla på veckoplaneringen.

Av Simon Hedlund - 1 juni 2008 21:51

Om det finns något jag hatar så är det att åka tåg. FYFAN vilken hatupplevelse det är. Idag var nog det värsta jag varit med om. Smockfullt och varmt. Det var platsbrist och jag bytte plats 3 gånger på det där jävla tåget. Först fick jag sitta i en vagn med världens jävla äckelfjortis som lekte sanning och konsekvens med sina äckelkompisar. Sen bytte jag och fick sitta med en hund och en helt jävla inkompetent matte som inte kunde kontrollera byrackan som låg och slickade på mina ben. Sen kom vi till Krylbo där många skulle byta station. Då passade jag på och hittade ett tomt stolpar som jag bara kunde hoppas på skulle förbli osynligt för andra. Men det var väl för bra för att vara sant, för trots mina hatfyllda blickar kommer det ändå en sån där pratglad jävla pensionär som tycker det är jävligt intressant att bo nånstans och åka nånstans. Jag skiter väl för fan fullständigt i vart i helvete du bor! Lämna mig ifred, jag försöker slå rekord i Quadrapop. Dessutom tycker jag att du är ful.


Anyway, helgen bestod av att åka ner till Hallsberg och spela lite fotboll mot Hbg Olgy och Eksjö. Jag stannade inte kvar till finalen för att jag skulle hem och kolla på Timo Räisänen i Köping så resultatet har jag ingen aning om.

Mot kvällningen bar det av mot Köpings centrum för att kolla på Timo som sagt. Och jag kan bara säga att jag lider verkligen med honom. Att komma till ett jävla skithål som Köping där det står 10 personer som faktiskt tycker Timo är en bra artist och försöker liva upp stämningen på det lilla torget. Sen står det 100 andra pers där som bara vill se en kändis och se ut som puckon. Men det var ändå ett bra framträdande av Timo med Band trots att han inte fick så många tittare. Införskaffade mig ett linne och ett handslag. Jag ska aldrig tvätta min hand igen... ;)

Andra bravader under samma natt var att jag åkte en rolig liten karusell och tappade bort nycklarna. Letade på hela stan i typ en timme innan jag hittade dom i vagnen där de som hade hand om den nämnda karusellen satt. Tack gode gud för det.

Nästa dag förlöpte jag en sprintbana på VPT-finalen. Första passet sen sjukdomen. Yippie! Känns som om jag är frisk men har ändå en lustig känsla i näsan. Får väl se hur det hela utvecklar sig under veckan. För nu ska det tränas. Så in i helvittjes!



Ovido - Quiz & Flashcards