Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Simon Hedlund - 8 juni 2008 23:51

En liten kort update. Kommande vecka kommer att fokuseras på att avsluta skolan och ladda inför Jukola med lätt träning. Veckan bjuder bland annat på paintball, kost-föreläsning och städning av lägenhet. Sen är man klar med första året.

Efter Jukola ska det tränas så in i helvete så jag vet inte om jag kommer ha tid med allt. Måste nog skriva en planering. Blir inte mycket chill på donken med grabbarna. Men en och en annan gång ska väl hinnas med.

I min träning inför O-ringen i Sälen ingår 2 besök i Idre för en hård träningsvecka + en helg, tunga ol-pass, cross-träning á la cykel och mossintervaller, 4x4, 15x15, och ett antal Coopertest för att komma tillbaka på rätt köl igen. En genomkörare lär man ju få på Midsommarloppet där man borde få nåt sorts värde på hur jag ligger till jämfört med förra året.


200 m-intervaller imorrn kanske? Eller nåt. Vi får se hur det blir. Det skulle ju inte vara helt fel. Tisdagen kan det bli vad som helst på. Onsdagen, rullskidor. Torsdag kan bli ett fint ol-pass eller vila.


Hittills går det ju jävligt bra med planeringen.



Kartprov Jukola... Ryktas om fin tallhed första minutrarnas löpning och sedan tät oframkomlig djungel. Hmmm. 

Av Simon Hedlund - 8 juni 2008 15:50

Att dessutom inte ha duschat sen torsdagen känns ju väldigt mysigt.

Av Simon Hedlund - 8 juni 2008 15:03

Helgen tillbringades på en åker precis utanför Edsbyn. Och nu snackar jag åker mitt ute i ingenstans. I en husvagn. Jag skulle kunna gå in på hur jävla mycket jag hatar det men jag pallar inte. Orken finns liksom inte där. För jag är trött och seg. I torsdags sprang jag cooper-test och bröt efter halva för att jag fick ont i bakre högra låret. Mot kvällen var det 60/70-talsfest och man mådde ju som en prins dagen efter. Upp tidigt, packa väskan åka bil och tävla. Hade haft ont i halsen på morgonen men jag bestämde mig för att visa kroppjäveln vem det är som bestämmer och jag tog mig runt H21-banan. Även om man fick skämmas efteråt. Tävling dagen efter också. Träning idag. Och det finns en enkel sanning som jag lärt mig uppskatta den här helgen och som jag tänker på nu innan jag ska fixa käk och ta ett lugnt fint joggingpass med happy ending.


Det var inte segern jag ville åt, det var kampen

Ovido - Quiz & Flashcards