Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Simon Hedlund - 4 juni 2008 18:29

Jag satt och funderade över hur en riktig livsnjutare har det och jag kom på att en livsnjutare vill man ju inte vara! En livsnjutare enligt min definition är en människa som njuter av göra saker. Bestiga berg, hoppa fallskärm etc. Själv njuter jag av att inte göra saker. Just nu sitter jag på balkongen och bloggar och funderar på livet. Markoolio spelas i bakgrunden och om jag någonsin skulle ta till mig en syssla så skulle det vara att köra korta ryck på gräsmattan utanför.

goran wetrensky och Slinkarn assisterar med gott mod, kommentarer och intellektuella disskusioner om vilka som egentligen är snyggast på olgy.

Vinden blåser svagt i trädkronorna, fåglarna kvittrar och livet känns underbart. Förutom det där jävla provet imorgon. Fysik. Fyfan.

Nej en livsnjutare är jag inte. Jag är en glassare. Ibland.


Av Simon Hedlund - 4 juni 2008 09:16

Så här sitter vi igen. The Breakfast Club. Jag, Guran och Yxi Makarov. Vi har precis genomgått ett hårt teoripass á la Bjärv om träningslära. Bra skit. VO2-max, löpekonomi etc etc.

Och nu sitter vi här. I skolan. Lektionen börjar 10.30 Ska man ta en kaffe i kaffeterian? Känns som det. Ska man träna på hålet? Jadå.

Imorgon är det Cooper med ett löppass bakom mig. Kan bara hoppas på att jag inte är helt värdelös men nya rekord blir det i alla fall inte.

Nu spritter det i benen. Det är fint väder. Det är varmt. Det blir nog korta ryck på gräsmattan utanför lägenheten med inslag av löpskolning och stretch.


Livin' the dream! Woooooaaah!

Ovido - Quiz & Flashcards