Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 28 juni 2008

Av Simon Hedlund - 28 juni 2008 22:01

Då och då dyker det upp en speciell människa som inspirerar mig och som jag inte kan låta bli att beundra och respektera. På min lista över idoler ser man tydliga drag av idioti och allmän stördhet som jag lätt kan relatera till mig själv och som gör personerna intressanta. Människorna i fråga har gjort saker som av andra kan betraktas som dårskap men som jag själv kan tycka är jävligt coolt och själv skulle kunna tänka mig att göra med emr erfarenhet. Eftersom att personerna (och jag) verkar allmänt krockskadade så händer det som sagt då och då väldigt knäppa saker som oftast har med idrott att göra. Jag vill också påpeka att det nog är därför jag håller på med orientering eftersom där finns det otroligt många sköna och störda människor som inte är rädda för att fullkomligt pulvrisera allt som heter vett.

På min lista över idoler har vi bland annat:

- Göran Kropp, cyklade till Mount Everest, besteg berget utan syrgas eller sällskap för den delen, cyklade hem igen.

- Jonas Colting, gjorde en Svensk Klassiker på ett dygn

- Forrest Gump, sprang över den Amerikanska kontinenten några gånger under 4 år (fiktivt)

- Stu Mittleman, sprang 1 609 344 km (1000 miles) på 11 dygn 20 h 36 min 56 sekunder


osv. osv.


Nykomlingen till The List of Ultimate Coolness, som jag själv kallar den, heter Jan Troeng som i sommar cyklar 600 mil genom Europa på 60 dagar. Från Nordkap i norr till Kap Tripiti i söder. Det kanske inte slår sig upp på toppen av fysiskt krävande aktivitet men det är ändå en jävligt cool grej att göra. Check it out!  

Ovido - Quiz & Flashcards