Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 10 september 2010

Av Simon Hedlund - 10 september 2010 23:26


Håkan släpper nytt. Och jag gillar det.




Kristian Anttila släpper nytt. Och jag gillar det.




Och Kent är bara så jävla bra, all the time!



Av Simon Hedlund - 10 september 2010 13:52

Jag skulle kunna skriva ett långrandigt inlägg om hur absurt tråkig och ointressant genusdebatten är, men jag väljer att hålla mig till några enkla fakta. Så att inte den här bloggen hamnar i det här jävla genusträsket som omger oss alla.


Genusdebatten är inget annat än idiotiska, feministfanatikers enfaldiga försök till att bidra till samhället, eftersom de inte kan göra något konkret, som att skapa lika löner för lika arbete. Istället fokuserar de på att utrota vanliga svenska ord, uttryck och handlingar som "har en könsladdad betydelse".


Män och kvinnor ÄR olika men det får man ju såklart inte säga för då spär man på könsmaktsordningen. Och gud förbjude att killar ska få spela fotboll och tjejer få dansa för det är FEL och det är därför som män generellt har bättre lön. B-b-b-bullshit!


Det är så jävla mycket skitsnack hela tiden. Nu orkar jag inte med det längre. Gick ut från en föreläsning som skulle handla om "Genus, medier och masskultur" men som tamejfan bara handlade om genus. Det är bara slöseri med tid och ork från min sida.


Nu har jag stampat klart i träskhelvetet. Mer om detta kommer ni inte få höra av mig.

Ovido - Quiz & Flashcards