Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Simon Hedlund - 1 februari 2010 22:03

Fick svar på förra inlägget och kan komma med en hyffsad översättning:


kära rasister, ni har redan sönderknullat (oss) med eran ryssfientlighet
snälla lägg av

först ska du titta på din fruntimmers fula ansikt (en länk till Carolina Klüft mitt i ett hopp), själv var jag nära att svimma av avsky och fasa
nu förstår jag varför ni alla är så hätska, synd om er


...och jag skrattar högt varje gång jag läser det. Varifrån kommer detta påstådda hat? Hur omvandlade skribenten min dyrkan av riktig stenhård ryssträning och Alexander Karelin till rasism? Och vem i helvete är det?


Frågorna är många, svaren är få. Men en sak är säker. Jag tänker fortsätta med ryssträning. Och jag tänker fortsätta blogga om det. Eventuella kommentarer kommer jag bjuda på. Så att vi alla kan få oss ett gott skratt.

Av Simon Hedlund - 1 februari 2010 13:40

Har under de senaste veckorna skrivit två inlägg varav "Ryssen" varit del av titeln. På båda inläggen har kommentarer på utrikiska dykt upp varpå jag vänt mig till Google Transläjt för att råda bot på min ovisshet om kommentarernas betydelse. Dock utan större framgång.


Är det någon som kan ryska som skulle kunna översätta? Har för mig att texten har en något negativ klang om att jag skulle vara rasist. Men hur pålitligt är egentligen Google Translate?


Bifogar här texterna och ber ödmjukt om hjälp. Tack på förhand.


Text #1:

Kommentar till Ryssen kommer
дорогие расисты, вы пиздецки заебали уже своим рюссфиентлигхетом.
отляжьте накюкь

av 777 2010-01-26 08:48 - IP: 94.159.27.46

Text #2:

 Kommentar till Vem är Ryssen?
на страшную рожу свое бабищи посмотри сначала, я нах чуть в обморок не грохнулся:

http://photo1.fotodia.ru/2007/08/28/99838_tG8I5CXddQ.jpg


теперь ясно, почему вы все такие злобные. мне вас жалко.


av pipetz I förrgår kl 23:14 - IP: 95.221.217.229
OBS!
Lägger till lite ryssstuk i titeln så att den skyldiga kanske vill kommentera min påstådda rasism.

Ovido - Quiz & Flashcards