Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Simon Hedlund - 8 februari 2010 23:06

Fick ikväller återigen en släng av de tvångstankar jag ibland lider av. Och nu en utav de jag lider av mest. Sortera iTunes biblioteket! Upptäckte 160 namnlösa låtar som jag fick sitta och köra Music Quiz på. Inte så svårt, då jag själv bränt ner dem på skivor en gång i tiden. Men inte desto mindre en bedrift. Sedan har det skett bortsortering av diverse dubbletter också.


Varför jag inte kör Spotify? Jo, jag tycker att Spotify är dåligt. Kasst. Helt bedrövligt tråkigt. Då är det bättre att alltid kunna ha tillgång till låtarna på hårddisken.

Att ha tillhört Generation Gratis har förstås satt sin prägel på det tänket. Har dock blivit vuxen och insett det ologiska och rent idiotiska i det.

 Allra helst skulla jag vilja ha hela mitt bibliotek på CD-skivor i snygga hyllor efter väggarna. Som en riktig jävla samlare. Kanske några vinylskivor lite här och var.


Vad det här har med titeln att göra? Jo, jag skrev ned en titel och tänkte att inlägget skulle handla om något helt annat, typ att jag är trött och skall gå och sova. Det blir inte alltid som man planerar. Och nu orkar jag inte ändra på det. OKEJ?!



Ovido - Quiz & Flashcards