Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg under juli 2009

Av Simon Hedlund - 9 juli 2009 21:10

Karta från gårdagens träning. Kass fokus ibland men annars ett helt ok lopp förutom ett par missöden med skosnören och ormar.


Ormar.


Fyfan vad jag hatar ormar.


Karta här.

Av Simon Hedlund - 9 juli 2009 17:45

Resten av familjen är borta på någon sketen orienteringstävling i Halland fram till söndag. Således är det jag som håller fortet här hemma. Jag och den trehövdade hunden Kerberos (a.k.a. den enhövdade hunden Sorro)

I helgen blir det träningshelg med lite blandat. Cykel, rullskidor och orientering. Cykeln och rullskidorna fungerar mest som transportmedel bort till de kartor jag ska till men det finns inget bättre än lite gratis träning.

Det börjar mjukt idag med lite 200-metersintervaller för att imorgon gå över i cykel och OL-intervaller med 4x4-karaktär. På lördag blir det cykel och medeldistansbana i vackra Broskogen. Helgen avslutas med en träningsdag i Skinnskatteberg.


Sen ska formen slipas under nästa vecka fram till O-ringen. Formen ska dyka upp under Sprint-SM. Formen ska EXPLODERA på Ultralång-SM. 

Av Simon Hedlund - 7 juli 2009 20:53

Det mullrar för fullt därute. Det skakar i fönsterrutorna. Och här sitter jag med dator och ett paraply uppskjutet mot skyn.

Dagen gick för det mesta åt till att trycka på F5-knappen för att få "live"-resultat från JWOC som var ungerfär 10 minuter senarelagt. Lite bittert men ändå värt det. Men som man svor när livesändningen inte funkande 45 minuter efter att första start hade gått.


Dagens prestation går nog till Gustav Bergman, men eftersom att det var utomlands så räknas inte det.

Dagens prestation går istället till mig själv som sprang bort till Odenvalla och körde ofrivillig spurt tillbaka. Tempohöjningen var såklart given men att det skulle bli hårt tempo i flera kilometer var lite oväntat. Tog iallafall hem det men inte utan att jag fick betala för det med skavsår och allmän sveda.


Allt som behövs nu för att avrunda dagen är lite kaffe och till det något mumsigt att tugga på. Sen är man återställd igen.

Av Simon Hedlund - 6 juli 2009 15:33

Ena ögat på Touren och andra på dataskärmen med liverapportering från JWOC.

En kaffe i ena handen och lite kakor i den andra.

Samt bloggskrivande.


Och vem har sagt att killar inte kan göra två saker samtidigt?

Av Simon Hedlund - 6 juli 2009 12:06

Här sitter jag. Riven mellan besluten. JWOC eller Touren. Touren verkar hittils ha mycket mer spännande uppföljning medan JWOC-sprinten ser ut att bli ett ständigt tryckande på F5-knappen. Måhända klarar man av båda två.


Men dagens största mysterium blir nog vad jag ska träna idag. Det lutade mot MAQ men eftersom mitt letande efter en skivstång gick käpprätt åt skogen så verkar det som om det får bli något annat. Intervaller körde jag mycket förra veckan så nu skulle jag vilja köra något annan. Distans ska jag köra imorgon så det är uteslutet. Har ingen bil så jag kan inte åka iväg och orientera. Och passet måste ligga på en tidsram under 2 timmar så att jag hinner hem till Touren. Jobbigt det här.


Time will tell.

Av Simon Hedlund - 5 juli 2009 21:58

Klingas Konditori, beläget i centrala Köping precis vid torget, besöktes häromsistens av undertecknad, mellan inköp av cykelslang och hängmattsslappande. Besöket var impulsivt och inte planerat förrän jag stod framför dörren.

Väl inne kunde jag konstatera att Klingas Konditori inte alls var så bra som de förväntingar jag hade, då utbudet var av begränsad karaktär. Dock såg det inte ut att vara något speciellt fel på bakelserna och en somrigt god och underbar jordgubbsgräddbakelse (med färska jordgubbar) beställdes in tillsammans med en stor kaffe, modell svart.

Efter beställning fick man gå in i fikaavdelning där man satt och fikade, samt fick hälla upp sitt eget kaffe. Besviken över detta och att man var tvungen att själv gå och ställa assietter och kaffekoppar vid insamlingen (vill de att man ska diska skiten också?) påverkade detta helt klart det redan mediokra betyget.

Inredningen på fikaavdelning var däremot inte så mycket mysig utan mer farmoraktig. Just det. Tänk er att ni sitter och fikar hos farmor på något sommarställe.

Som litteratur fanns gårdagens Aftonblaska vilket inte uppskattades så mycket som utsikten över Stora torget.


Allt som allt gav Klingas ett snäpp under mediokert betyg av de anledningar som just nedskrivits. Kaffet var helt ok. Jordgubbsbakelsen var gudomlig med en touch av sommar.


Betyg: 2,4 / 5 bullar


// Ordförande i Fikakommissionen

Av Simon Hedlund - 4 juli 2009 23:50

OB: "Sandviken är en jävla skitstad!"

JL: "Fyfan vad jag hatar Sandviken"


Det är konfirmerat. Sandviken ÄR en skitstad.


Läs här.

Av Simon Hedlund - 4 juli 2009 10:51

Snart bär det av till Engelbrektsstafetten, en löparstafett på 5x5 km. Kommer bli grymt.

Shoechoice of the day blir Nike Mayfly, 4,8 oz. Enginered to last 100 km. Persade med 2 sekunder på Cooper häromsistens med de raringarna. Nu ska vi se hur de gör sig på 5 km.



Sagt om Mayfly:

"Nike's Mayfly was inspired by the ideal set forth by Nike founder Bill Bowerman, who envisioned a shoe that would provide enough support for a runner during a race, but would fall apart once that runner crossed the finish line."


Kom ihåg! To give anything less than your best is to sacrifice the gift.

Ovido - Quiz & Flashcards