Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Simon Hedlund - 2 juli 2009 23:02

Dagen började som alla andra dagar har gjort hittills på sommarlovet. Jag hör alarmet ringa vid 9, men till skillnad från tidigare dagar så snoozade jag idag inte över en timme, utan snoozade bara en halvtimme. Varför i helvete ställer jag klockan på 09.00 på ett sommarlov? Jo, jag tänkte att jag ska få in en hyffsad dygnsrytm. Det går åt helvete. Det är både tråkigt och känns jävligt överambitiöst. Den dag man inte får sova till två på eftermiddagen och gå och lägga sig i gryningen, är en bortkastad dag. Jag menar natt.


Efter en bastant frukost bestående av en kopp kaffe, volym stor, och måhända en liten macka med kaviar, bär det av för att övningsköra. Cirka en halvtimme och 0,003 % mer växthuseffekt senare kommer man hem nöjd och belåten.


Dagen toppas av en lunch bestående av jordgubbar med mjölk och socker, alternativt grädde eller glass. Varje dag. I ett par veckor nu. Livin' the dream.


Dagen avrundas med lite träning och altanbygg. All tid däremellan går åt till att undvika sol och värme.


Det är så jag har det. Här nere i källaren.


Whad'up? 


Ovido - Quiz & Flashcards