Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Simon Hedlund - 29 juli 2009 12:22

Ett av årets mål, sprint-SM, är avklarat. För min del är jag nog ganska nöjd ändå bara med att komma till final. För finalen var ett sprintlopp jag sent ska glömma. En enligt mig rätt så klurig bana som ställde löparen på prov. Riktigt kul var det.

Loppet i sig var helt okej förutom en onödig sväng till ettan, eftersom jag inte fick upp kartan och hittade förstasträckan direkt. De enda jag hann se var att jag skulle över en bro men att hitta bron direkt lyckades jag inte med. Resten av loppet gick okej fram till den femtonde och näst sista kontrollen, där jag sprang ut mot rakt på-vägvalet men blev osäker på om det gick att springa där på grund av heldragna svarta linjer. Vek ner mot vägen och upptäckte sen att jag var tvungen att vända upp för att ta kontrollen. Förlorade nog en 20 sekunder på det.


Loppet resulterade i en 21:a placering och således SM-bästa. På söndag springer jag Ultralång-SM. Mitt enda mål där är att knacka på den beryktade Väggen. Kan den verkligen vara så jävla farlig?



Här finns karta med vägval (RunOway)

Välj Återuppspelning. Sedan H18. Sedan Simon Hedlund.


Ovido - Quiz & Flashcards