Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Simon Hedlund - 27 juli 2009 16:49

Dagens sprintkval gick åt fanders. Ändå klarade jag mig vidare i kvalet. Med sex sekunders marginal. Detta var såklart enbart tur och jag tackar min lyckliga stjärna att jag hamnade i det lättaste heatet.

Kvalet avgjordes på hala klipphällar och över gräsytor och ett och ett annat klapperstensfält på ön Nord-Koster. Svor gjorde jag och hytte med näven åt den jävel som lagt stenarna där de låg.

Jag gjorde bort mig riktigt ordentligt i början. Betedde mig orutinerat och sprang iväg för fort och kom inte in i kartan. Sprang förbi ettan och stod vid en kontroll fem meter bort och funderade ett tag innan jag tittade upp och såg min kontroll. Fick damp och började öka farten och sket i orienteringen. Snubblade över några enbuskar och bommade två kontroller efteråt på samma sätt igen. Och nästa. Sen fick jag nog och sa till mig själv att sluta tramsa och börja orientera istället.


Final imorgon kväll inne i Strömstad city. Det var ju mitt mål. Så imorgon har jag bara kul. Och springer på utav bara helvete! Laddar, det gör jag med Without Limits.


Karta med vägval (RunOway)

OBS! På Alternativ, välj: Återuppspelning.

På Klassval, välj: H18 Kval C

I listan med namn letar ni upp Simon Hedlund.

Ovido - Quiz & Flashcards