Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Simon Hedlund - 13 juli 2009 20:55

Det tog ett tag men är äntligen återställd från en rätt så hård vecka. Samlade ihop till 10 timmar träning vilket är mer än vad jag tränat på länge. Kände av det som fan igår och gick och la mig tidigt. Vaknade idag vid 10 och var fortfarande redigt trött.

Det som vände på steken var en kopp kaffe och resten av dagen har gått åt till att slappa. Denna vecka är nämligen uppladdning inför O-ringen. Förra året var verkligen en besvikelse. Siktar inte på något direkt mål i år. Har förövrigt inget mål. Förutom att krossa i jaktstarten. Och på spurten. Resten av tiden ska jag bara ha roligt. Det blir nog bäst så.

Siktet är nog mer inställt på veckan efter följande SM-tävlingar. Börjar med sprint där jag siktar på final. Jag ska inte försöka smickra mig själv med att säga att jag kommer lyckas. Men det är en kittlande tanke. Men bara kvalet kommer bli gudomligt.

Några dagar efter kommer UL-SM där jag siktar på bra orientering under fysisk utmattning. Har inte heller här något direkt resultatmål utan kör för att det hårt som fan. Det blir en tuff utmaning och det kommer bli härligt att genomföra den.


Veckan bjuder annars på njutning utav den sista veckan på sommarlovet husvagnsfri. Sedan kommer jag inte hem förrän början av augusti. Då blir det mer husvagnsfritt.


Men däremellan väntar mental tortyr av värsta sort.

Ovido - Quiz & Flashcards