Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Simon Hedlund - 20 februari 2009 22:41

Slutet på praktikveckan har då passerat och jag söker efter någon sorts form av sammanfattning i mitt inre. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det var kul och så och jag tycker fortfarande att det är något jag vill hålla på med. På vissa håll överraskade jag mig själv. Både positivt och negativt.

Men jag kan ändå tycka att det var något som inte kändes helt hundra. Kanske var det de många minuterna, som måste blivit timmar, sittandes framför data-skärmen, ögnandes igenom sida efter sida bara för att jag inte kunde redigera mina texter. Skriva dem kunde jag. Inget problem med det. Problemet kom snarare när man skulle få in skiten i tidningen. Nåt jävla program med massa skit. Bilderna var ett jävla fenomen det också. Det faktum att de använde MAC hjälpte då fan inte till. Har aldrig suttit vid en MAC förut så jag kände mig jävligt lost. Därför gick mycket tid åt till att glo på DN och Aftonbladet. Är jävligt allmänbildad nu. Fråga mig vad som helst så ska jag svara utan att googla. Ni har mitt ord.


På DN gick det att följa Pirate Bay-rättegången. Alla skriver redan om det så jag tänker fatta mig kort. Jag tycker bara det är komiskt. Att åklagarna inte fattar att de famlar i mörker. Att de inte uträttar något. Även om de skulle fälla TPB. Nya kommer dyka upp. Nya finns redan. Det går inte att stoppa utvecklingen. Så jag fattar inte varför de inte ger upp. Det finns bättre saker att slösa tid på. Det torde vara någon som blir våldtagen eller något annat vettigt i det här landet. Det kanske är bättre att slösa tid och pengar på ett sådant fall än på folk som är åtalade för 'medhjälp vid upphovsrättsbrott.'

Men vad vet jag. Känns bara som om det inte finns någon logik i det överhuvudtaget. Vet ni vad den här rättegången är? Det är en mediajippo. Underhållning. Det är vad det är. Det är inte mycket juridik. Det är för fan en jävla dokusåpa. Om fem år kommer vi se det här som tv-program, believe you me. Precis som Knutby-serien. Självklart nedladdningsbart på TPB. Inte fan kommer den läggas ned.

Av Simon Hedlund - 20 februari 2009 22:12

Simon:

- Hej, kan ni skicka några semlor?


Bivur:

- Ursäkta?


Simon:

- Semlor? De där runda bakelserna med mandelmassa.


Bivur:

- Vem är det jag talar med?


Simon:

- Skitkul hörrudu, Simon Hedlund. Ni sponsrar mig med semlor.


Bivur:

- Det har jag ingen kännedom om...


Simon:

- Skämtar du med mig?


Bivur:

- Jag är tyvärr rädd att jag inte gör det.


Simon:

- Det här kommer du få ångra din jävel!


Bivur:

- Jag tror du har ringt fel nummer...


Simon:

- Kolla bakom dig, ditt lilla as!


Bivur:

- Vad i.... *ghurrghll*


Simon:

- HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHA!!! VAD SA DU NU DÅ?! VA?! VA?!! DEN DÄR SÅG DU INTE KOMMA, ELLER HUR?! 



Av Simon Hedlund - 20 februari 2009 12:36

Fixade gratis semlor. Inget konstigt med det. Åtta stycken. Smakade bra. Det gjorde det verkligen.


(Detta inlägg finansieras av Bivur Konditori i Köping)

Ovido - Quiz & Flashcards