Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Simon Hedlund - 8 februari 2009 17:18

Helgen gick fort. Uppladdning inför kommande vecka är avklarad genom städning av mitt rum och köket samt relaxande efteråt med kaffe och: Den Sista Delicatobollen. Det är svårt att med ord förklara hur god den där Delicatobollen är. Den är himmelskt god. Nej, den är DJÄVUSLKT god. Den är vid närmare eftertanke helt jävla underbar. Som en orgasm med Strap-on Dildo Gangbang With Seven Girls. Priceless.

Annat än relax och filmtittande har helgen gått åt till att hytta med näven åt det förbannade jävla snöandet. Det är hutlöst mycket snö nu. Jag vet inte riktigt var gränsen för naturkatastrof ligger angående det här men jag kan lova att den närmar sig. Gårdagens långpass i Norrsätraskogen blev därför inställd på grund av hur mycket snö det var. Snöpuls räcker inte till för att beskriva det. Det var fanimig närmare simning. Jag låg ute på hygget ett tag och försökte eftersträva Phelps fjärilsteknik men allt jag lyckades åstadkomma var en riktigt ful snöängel. Därför blev det istället distans på asfalt i 1.30 Kul? Inte på långa vägar. Långa vägar. Hehe.

Idag cyklade jag i Bodegan eftersom det hade kommit ÄNNU mera snö och hoppet om att kunna löpa överhuvudtaget är försvunnet. Veckan bjuder alltså enbart på icke-löpträning. Styrka, skidor, styrka, skidor och äntligen på torsdag; löpning. Inomhus. I Falun. Veckans höjdpunkt helt klart. Höjdpunktens (punkthöjdens?) motto:

Smärtgränsen, den skiter jag i - Thomas Wassberg


Ovido - Quiz & Flashcards