Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 30 april 2009

Av Simon Hedlund - 30 april 2009 13:07

Det blir inget bittert inlägg. Livet är för bra just nu. Bra väder, avklarat matteprov, träning på uppåtgående och fina dagar i Viken med grill och dyligt.

Däremot har jag finurlat lite på ett distanspass jag ska köra om jag har sådan tur att jag kommer till Idre i år. Det är långt, det är tufft och det är fanimig jävlar helt sjukt insane! Så här går passet:

  • Start vid receptionen vid Idre Fjäll.
  • Vägen ner mot Himmeråsen
  • Upp på Himmeråsen
  • Nerför Himmeråsen mot Burusjön.
  • Runt Burusjön och över vägen, upp i skogen till Nipstugan = Sjukt fin skog i uppförsbacke
  • Från Nipstugan uppför Nipfjället 1191 m.ö.h
  • Nerför Nipfjället, löpning på slät och fint kalfjäll till Städjan.
  • Uppför Städjan 1131 m.ö.h
  • Nedför Städjan
  • Fin löpning på myrar och skoterspår tillbaka till Idre Fjäll.

Om jag vill göra något i sommar så är det det här. Eftersom att sommarjobbsutsikterna är obefintliga så är nog chansen ganska stor att det blir så. Annars får jag väl hitta på något sjukt distanspass i Köping. Men det blir nog svårt. Det sjukaste man kan hitta på i Köping är typ... Två varv på Odenvalla tur och retur. Och det är inte så jävla sjukt.

Ovido - Quiz & Flashcards