Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 4 april 2009

Av Simon Hedlund - 4 april 2009 12:55

Eftersom det infann sig en mindre obehagskänsla i vaden under tisdagens sprintpass fick jag avbryta den träningen och har således inte löpt sedan dess. Detta visade sig vara ett lyckat koncept under gårdagkvällens Svartnatta då benen var ohämningslöst pigga. Att skogen dessutom var den mest lättlöpta genom tiderna gjorde heller inte saken sämre. Gjorde en stabil insats på första sträckan. Varken bra eller dålig men det lutade mer åt det bra hållet. För trots att benen var mycket pigga så var orienteringen obefintlig. Men det blev mest häng även om jag var någorlunda med på kartan och inte var helt lost när man kom på fel spridningskontroll.

Kom in som 18:e av 42 löpare, något som jag är nöjd över eftersom att halva startfältet måste varit utländska förstasträckslöpare inför 10MILA. Att dessutom inte ha en andrasträckslöpare tillförde ju inte direkt till motivationen.


Eftersom jag kom hem vid 01.00 inatt så var det inte tal om att tävla igen nu på morgonen. Idag blir därför bara träning och uppladdning inför morgondagens Kolmårdskavle där jag denna gång inte startar utan förvaltar andrasträckan under 8,6 kilometer pure OL.

Ovido - Quiz & Flashcards