Harder, Faster, Stronger

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Jag ser potential...

Av Simon Hedlund - 24 augusti 2010 19:45

Idag sågs potential till vad som kan bli Uppsalas version av Odenvalla ToR. Jag lyckades med bedriften att från Studentvägen ta mig till Nåsten och finlira lite på stigarna där. Känslan klättrade mot Runner's High. När bättre kännedom om skogen kommer och kanske möjligtvis en karta, ska jag se till att Uppsalaborna har en runda som sent skall glömmas. Det är såklart bara en skugga av riktiga Odenvalla. Men helt klart går säkert att hitta en bra distansrunda.


Kriterier:

  • Stigen får periodvis inte överstiga 0,30 meter i diameter.
  • Rundan skall gå att förlänga efter eget tycke. På asfalt såväl som skogsstig.
  • Det skall finnas ett brunnslock mitt i skogen
  • Rundan skall gå mer eller mindre fram och tillbaka. Inte runt. Detta för att undvika förkortning.
  • Veka sinnen skall plågas.
  • Vid något tillfälle skall det vara så fint att man vill utföra okristliga gärningar.

Gå nu ut och sprid mitt budskap. Och passa på att hitta en egen Odenvalla ToR i eran hemstad! Kommentera gärna om ni redan har en.

 
 
albin

albin

25 augusti 2010 00:25

Här har du! Tur för dig att jag inte har något vettigt för mig såhär innan skolan börjat...
PS Nåsten stavas med T

http://rejset.se/filer/upload/odenvallainuppsala.j

 
Per J.

Per J.

26 augusti 2010 16:48

Kanske inte Odenvalla direkt, men riktigt trevlig vända för att vara i storstaden. Största delen går längs Mälaren och det gillar jag.
http://topp10-2010.bloggplatsen.se/2010/03/31/2765309-lite-langre-an-planerat/

http://topp10-2010.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kingen

26 augusti 2010 23:09

kör vi den imorgon? 1530?

Simon Hedlund

27 augusti 2010 11:34

Tvek på den. Kör stadsvandring kl. 17.00 och tidigare på dagen ska jag vara på stan och fika och hitta kläder till vårt tema med några lagkamrater.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Hedlund - 10 oktober 2010 17:34

Efter ett ganska långt beslutstagande som pågått egentligen i några månader väljer jag att avsluta mitt bloggande här på bloggplatsen.se. Det funkar inte längre för mig att ha min blogg som annonsplats. Därför byter jag. Men räds icke. Bloggen k...

Av Simon Hedlund - 8 oktober 2010 01:00

Det här jävla bloggforumet är tamejfan helt otroligt. Det är som att de har böjt sig framåt med en stor jävla vägskylt riktat på röven där det står; "Parkering Reklamplats!".   Det är så satans jävla mycket annonser så jag blir galen. Nu har de n...

Av Simon Hedlund - 5 oktober 2010 17:56

Inte mycket kvar av denna säsong. Helt ärligt kan jag säga att det är jävligt skönt. För min del har det knappast varit en drömsäsong. Lyckligtvis är det bara 25-manna kvar som jag tänker springa, vilket i och för sig är kul då kavlarna ändå har vari...

Av Simon Hedlund - 4 oktober 2010 12:33

Morgonens tänkta styrkepass fick ställas in då jag legat hela natten och hostat upp min egen insida. Det är snudd på att jag är in&utvänd nu. Har hostat lite till och från ända sedan jag var sjuk innan Stockholm Halvmarathon så jo, det börjar bli lit...

Ovido - Quiz & Flashcards