Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Simon Hedlund - 25 augusti 2010 23:04

Känner ett alltmer större sug att börja med sporten Trailrunning, vilket i princip är en mild variant av orientering utan karta. Jag tänker mig att det är ungefär som att springa startsträckan på ett lättlöpt 10MILA. Eller jag tänker mig snarare att det är PRECIS så. Ingendera gånger orienterar man ju.


Vad jag förstår så är Kung Björn-loppet en del i Salomon Trail Tour och även Tjurruset, båda av vilka jag tänkte springa.


Vill det sig väl kanske jag kör hela Touren nästa år. Man lär ju inte få resa lika mycket som inför varje jävla tönt J-cup och SM i orientering.

Av Simon Hedlund - 25 augusti 2010 19:50

I dagarna släpptes Kristian Anttilas nya singel "Magdalena (livet före döden)". Efterlängtat. Ännu mer efterlängtat är nog albumet. Har inget direkt att säga om låten, har trots allt bara lyssnat på den 6 gånger. Men hittills låter det bra i mina öron. Oväntat och förvånande - men bra.


Något annat som folk talar om är tydligen Camela Leierth. Jag skriver "tydligen" för jag har då inte hört någonting. Men det kom på mailen. Och jag kopplade direkt till Kent. För jag gillade henne då när hon medverkar i Generation Ex.





Annars så väntar jag med spänning på mer nyheter om Red Hot Chili Peppers nya album. Det är äckligt lite information. Ge mig.

Ovido - Quiz & Flashcards