Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Simon Hedlund - 2 augusti 2010 23:27

Sen sommarmåndagskväll är det Dexter. Dock repris på fjärde säsongen, vilket var helt insane bra. Längtat länge efter femte. Om mindre än två månader.



Av Simon Hedlund - 2 augusti 2010 16:01

I skuggan av O-ringen valde min kropp att fullständigt bryta ner sig själv istället för att bara skaka av denna hemska upplevelse. Det märktes redan på första etappen då den inte svarade som den skulle. Nu sitter jag här. Med en öm fot. Sjuk och jävlig. Och med ett plågat sinne.


Såhär i efterdyningarna har jag därför bytt idrott. Tagit bort alla anmälningar för hösten och ska istället satsa på löpning. Målet blir Tjurruset i höst såklart - top 20. Har varit 23:a två år, 2007 och 2008, så ur den aspekten är det kanske inte så svårt. Däremot har loppet växt lavinartat från 2000 deltagare första året jag var med till nästan 5000 förra året. Kul med så mycket folk, mindre kul att fruntimmer tydligen också får delta. Första året jag sprang fick bara män springa...


Annars är också anmälan till Stockholm Halvmarathon gjord och även om jag också skulle vilja springa Lidingöloppet så blir det inte det i år. Den helgen blir det nämligen orientering. Dock sprint, så det är ingen riktig orientering.


När sjukdomen släpper börjar träningen. Jag ger det tre dagar, sen är det Pre-time.



Ovido - Quiz & Flashcards