Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Simon Hedlund - 30 augusti 2010 20:45

Starten har gått. Inledningen på utbildningen av mitt yrkesval som lärare är gjord! Svenska blir det nu i första hand. Sedan kommer jag säkerligen välja till Idrott. Även om ett visst frestande kommer från engelska språkets sida. Men engelska kan man prata även fast man inte är lärare i det.


Nu känns det som att man är här för gott. Inskriven i V-Dala Nation där jag snart säkerligen kommer vara mer aktiv när väl insparksaktiviteterna är över.


Insparken.


Denna härliga kreation av människor och aktiviteter som sammanstrålar under dessa två första veckor. Idag vann vi volleyboll-turneringen. Och även fast jag skulle vilja vara med och bli sjukt full varje kväll så är det något som drar mig tillbaka. En sorts nytändning i motivationen som gör att jag vill satsa mer på min idrott. Som just nu är löpning. Inte orientering. Det hela gör mig lite kluven. Men jag tänker vara med på alla nollningstillställningar. Den avslutande Sexan, dagen innan Stockholm Halvmarathon får dock bli en städad kväll.


Sen är det Kung Björn-loppet, Lärargasque, 25-manna och Tjurruset resten av den påbörjade höstens helger.


FY FAN VAD SKÖNT!



Ovido - Quiz & Flashcards