Harder, Faster, Stronger

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Ghost of blogginlägg past

Av Simon Hedlund - 26 oktober 2009 02:07

Klockan är 02.07 och här sitter jag med ena handen på tangentbordet och andra på ku... Vi kan väl lämna det där?

Fullt nykter är jag också. Jag känner bara inte för att sova. Inte heller för att blogga egentligen men efter att ha läst igenom några inlägg från förra året så var jag bara tvungen att få ner det jag reflekterat över den senaste timmen.


Jag tycker det är jävligt kul att ha tankar och funderingar samlade här. Jag tycker det är speciellt roligt att kunna blicka tillbaka och se var fokuset låg någonstans för en vecka sedan, en månad, ett halvår och ett år tillbaka. Det kan från gång till gång vara både roligt och skrämmande att upptäcka vilken sorts person man har varit och vart man är påväg här i livet. Inte kunde väl jag veta när jag skrev några bittra inlägg förra året att jag senare skulle sitta här och försöka luska ut varifrån allt detta påstådda hat skulle ha kommit ifrån? Såhär i eftertankens upplysta tillvaro känns det ju... dumt. (Att ha skrivit dessa bittra inlägg alltså, inte att jag nu sitter här utan någonting annat vettigt att göra än att läsa inlägg jag själv skrivit för ett år sedan. Om det nu var det ni trodde.)


Sen tycker jag att det är kul ur ett språkligt perspektiv också. Vilka uttryck man (jag) använt, vilken stil man (jag) haft och hur uppläggen ser ut. (Har märkt av lite dålig jag&du-sortering på vissa håll. Inte för att jag någonstans bryr mig om det, jag tycker att det är psychomumbojumbo, bara något jag har lagt märke till.)


Så när jag sitter och inte har någonting annat för mig om fem år och jag går in och läser det här inlägget och tycker att jag är (var) en jävla idiot som satt uppe mitt i natten som en annan jävla loser så skulle jag bara vilja hälsa:


- Hej, kommer du ihåg mig? Det är jag som är din patetiska ursäkt till imperfekt. Jag skulle bara vilja påminna om att stänga av kaffebryggaren innan du går hemifrån. Glöm inte bort det! Det blir så jävla jobbigt sen när du ska diska bort det fastbrända kaffet från kannan.

 

- Förresten, en fråga. Har vi fått ligga mycket eller?

 

- Nej, jag trodde väl inte det...

 
 
goran

goran

26 oktober 2009 08:58

HAHAHAHAHAHAHA, DUUUUUUUUUUUUDE!

http://goranwinblad.wordpress.com

 
Ingen bild

oscar

27 oktober 2009 12:47

HAHAHHA

 
Ingen bild

ocad

28 oktober 2009 22:37

kung :D
du får jobba på jag-du, jag kan hjälpa till, har ju kommit upp till steg 2 i sekten nu...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Hedlund - 10 oktober 2010 17:34

Efter ett ganska långt beslutstagande som pågått egentligen i några månader väljer jag att avsluta mitt bloggande här på bloggplatsen.se. Det funkar inte längre för mig att ha min blogg som annonsplats. Därför byter jag. Men räds icke. Bloggen k...

Av Simon Hedlund - 8 oktober 2010 01:00

Det här jävla bloggforumet är tamejfan helt otroligt. Det är som att de har böjt sig framåt med en stor jävla vägskylt riktat på röven där det står; "Parkering Reklamplats!".   Det är så satans jävla mycket annonser så jag blir galen. Nu har de n...

Av Simon Hedlund - 5 oktober 2010 17:56

Inte mycket kvar av denna säsong. Helt ärligt kan jag säga att det är jävligt skönt. För min del har det knappast varit en drömsäsong. Lyckligtvis är det bara 25-manna kvar som jag tänker springa, vilket i och för sig är kul då kavlarna ändå har vari...

Av Simon Hedlund - 4 oktober 2010 12:33

Morgonens tänkta styrkepass fick ställas in då jag legat hela natten och hostat upp min egen insida. Det är snudd på att jag är in&utvänd nu. Har hostat lite till och från ända sedan jag var sjuk innan Stockholm Halvmarathon så jo, det börjar bli lit...

Ovido - Quiz & Flashcards