Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Simon Hedlund - 24 oktober 2009 20:19

Igår smällde de av Fight Club på ettan och det råkade bara vara så att jag var vaken vid denna tidpunkt och fullkomligt ointresserad av att springa, följa, kolla upp och/eller bry mig om Natt-SM. Men grattis Jakob, till ett kanonlopp (en faktor till det hela kan kanske ha varit lampan som i princip lyser upp som om det vore dag, men vad vet jag?)

Grattis till Albin också för vinsten, men ärligt talat, det var väl ingen lågoddsare direkt?


Anyway, tillbaka till Fight Club! Jag insåg igår vilken jävla schysst rulle det är, även fast jag bara sett ungefär den sista timmen de gånger jag sett den. Jag är alltså inte helt insatt i filmen. Till skillnad från Göran som i ungefär två år har lovprisat den här filmen. Han har väl sett den cirkus femtioelva gånger. Och kan avfyra citat på kommando.

Hur många gånger har man inte hört; "what a near-life experience", eller klassikern; "with a gun barrel between your teeth, you speak only in vowels".


Känns faktiskt ändå ganska relevant med denna film med tanke på torsdagskvällarna i Sandviken.

First rule of thirsday evenings is you do not talk about thirsday evenings. Second rule about thirsday evenenings is you DO not talk about thirsday evenings. However, you are alowed to cry during "Inlåst".

 

Ok, det här inlägget är kanske jävligt internt.


ctrl+s

Ovido - Quiz & Flashcards