Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg under mars 2009

Av Simon Hedlund - 10 mars 2009 11:17

Ställde klockan på 9 och snoozade till 9.45 Käkade lite frukost och förberedde inför intervaller. Kollade ut genom fönstret och såg för n:te gången i vinter ett nytt och fräscht jävla runksnötäcke och en massa jävla horaktiga kuksnöflingor som föll från fitthimlen. Det kommer aldrig bli snöfritt. ALDRIG! Jag hoppade över intervallerna och stannade inne istället. Drog ner persiennerna och drömde bort till sensommaren. Blev en riktig skrotmorgon det här. Intervallerna får vänta tills jag laddat med motivation att träna i det här jävla runkvädret.

Av Simon Hedlund - 9 mars 2009 19:31

Detta är min maskot. Jag köpte den förra onsdagen för att kunna hålla modet uppe under pluggandet. Eftersom jag hade köpt lite kakor och en påse mini-Lions överlevde saten till helgen. Men då hade jag blivit så fäst vid den så jag kunde inte äta upp den. Kärleken var för stark. Att den dessutom är gjord av choklad som är det ädlaste av grundämnen gjorde att jag velade lite huruvida jag skulle sätta tänderna i den jäveln. Men nu högg jag den allt. Därav det halva örat. Det smakade bra. Nu fortsätter jag. 200 gram njutning.

Av Simon Hedlund - 8 mars 2009 21:55

Kollar på Beck nu. Gunvlad levererar som vanligt. Men det finns en liten detalj i filmen som jag inte kan släppa. Det går in en man i en telefonkiosk och ringer. Han går in i en telefonkiosk. Finns det fortfarande sådana? Och varför i helvete skulle man använda dessa om det fanns? En telefonkiosk. Hahaha.

Av Simon Hedlund - 8 mars 2009 19:11

Dagens pass är avklarat. Helgen är slut. Och här sitter jag och spelar gitarr och drömmer om bättre tider. Sommar till exempel. Värme. För fastän vi har gått in i mars fortsätter denna helvetes jävla snö att fortsätta falla. Vi kommer aldrig bli fria. Aldrig någonsin. Vi kommer bli fast i denna eviga vinter tills tidens slut. Som i Narnia. Vi får bara hoppas att det kommer två av Adams söner och två av Evas döttrar och räddar oss innan häxan får som hon vill. Tur att vi har Aslan på vår sida. Länge leve Aslan!

Av Simon Hedlund - 7 mars 2009 23:18

Just nu prenumenerar jag på 9 feeds. 7 av dessa har mer eller mindre något att göra med orientering och träning. Nu vill jag ha en till. Någon bra träningsblogg kryddat med lite livstil och kanske en nypa bitterhet? Om det går att hitta. Några tips?

Just nu prenumenerar jag på:

Alex Schulmans blogg

AspLövets blogg

Calle Schulmans blogg

Jonas Colting (mest av tradition, jag vill inte inse det faktum att han slutat blogga)

Göran Winblads blogg

Orienteringsgymnasiets blogg

OL-korridoren i Linköping

Oscar Vångells hemsida

Tynnes blogg

Av Simon Hedlund - 7 mars 2009 16:17

Dessa böcker är de jag den senaste tiden har inhadlat minus den feta i mitten som jag håller på med just nu. Hitch Hiker's Guide to the Galaxy. Grym. Resterande sex böcker har jag köpt den senaste veckan och dessa förväntas smeka min litterära g-punkt. Efter det väntar Millenium-trilogin. Så får jag se om den är så bra som alla säger.

Av Simon Hedlund - 6 mars 2009 22:31

Temat är asfaltslöpning numera. Det går inte att springa någon annanstans. Det är för mycket snö. Därav runtvägvalen på en del kontroller. Inte för att man inte fick sig några meter snöpuls.


KARTA HÄR

Ovido - Quiz & Flashcards