Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Simon Hedlund - 22 mars 2009 21:27

Jag satt här och finulade lite på kartor och inser inte förrän 10 minuter efter 21 att Beck har börjat. När jag slår på skiten så är Gunvald helt apatisk och funderar på att sluta som polis. Alla verkar allmänt disträ av något. OCH JAG VET FAN INTE VAD DET ÄR. Jag blir så jävla förbannad. Sen googlar jag skiten och det är inte en jävel som spoilar. Vad är poängen med att kolla på filmen nu. Jag fattar ju ingenting. Jävla skit.

Av Simon Hedlund - 22 mars 2009 20:15

Då jag varit borta sedan fredagen den 13:e har bloggen legat och samlat damm i ett smutsigt hörn i mitt undermedvetna men jag tänkte nu ta upp det igen. Först med en sammanfattning av årets OLGY-läger.


Det började bra med en resa ner till Danmark och stämningen var inte att ta miste på. Barmark och tävling väntade. Gött det.

Dagen efter stod man ute på TC och det var äntligen dags att tävla. Det gick väl som det gick med en riktigt fin bom och en del oflyt. KARTA HÄR.


Till min stora besvikelse fick jag under hela söndagen ta mig ner i sjukdomens bittra hål för att sedan dyka upp igen på måndagmorgonen pigg och kry. Dock lite vemodig och rädd att bli sjuk gick PASS 1 och PASS 2 i lunkandets tecken.


Dagen efter var även den lugn och sansad men inte hindrade det en att få till några riktigt fina bommar. Detta skyller jag på en karta som var under all kritik på PASS 1 och taskigt självförtroende på PASS 2.


Nu är vi framme vid onsdag som blev en resdag till Kristiansand och alltså ingen träning den dagen.


På torsdagen skedde första passet i himmelriket och andra passet blev en tuff natt-bana där jag bröt vid kartbytet på grund av taskigt orienterande och insikten om att pannlampan inte skulle överleva de närmaste 3 kilometerna.


Fredagen såg däremot lite ljusare ut då jag vred upp tempot på en kurvbild men tyvärr hängde inte orienteringen med och detta gav upphov till några fina utsvävningar.

Andra passet blev det sista i Norge och visst var det fint men jag var lite seg i skallen och kunde även där konstatera att tekniken inte sitter än.


På lördagen satt jag i en buss i 14 timmar på väg till Sandviken och bort från barmark och tillbaka till ständigt löpande med våtsockor och underställ i vad som verkar vara åtminstone en månad till.


Idag åkte jag rullskidor. En intressant notis där är väl att även rullskidor kan vara bakhala om det är tillräckligt med snö på vägarna.

Ovido - Quiz & Flashcards