Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Simon Hedlund - 14 maj 2010 21:42

Vilken satans jävla skitdag. Ingenting gick vägen. Verkligen. Jag vaknade till mors stämma om att vi inte kunde använda bilen och att därmed dra en husvagn mot Arvika verkade bli en pärs. Således var både resa och boende under helgens tävlingar om intet. Vi lyckades fixa resan ned och efter mycket om och men även boendet. Det tog hela dagen. Men nu ser det i alla fall ut som att jag slipper sova under bar i himmel. Just nu är jag dock lite arg. På skitbilen. På klubben som tydligen inte kan samordna boende under J-cuper och Elitserier. Och på den här jävla skitsporten som lägger tävlingar i Sveriges mest avlägsna hörn.


Sådär när allt känns extra jobbigt och vemodigt brukar jag dock nuförtiden lyssna på den här låten. Då känns det plötsligt lite bättre.



Av Simon Hedlund - 14 maj 2010 13:43

Gårdagens Sprint-SM var en riktig jävla resa. Jag åkte hemifrån kl. 08:00 på morgonen och kom hem 21:00. Så ja - jag fick springa final.


Kvalet gick bra. Inga konstigheter. Det var lite nervigt i början och kroppen kändes inte så värst bra. Sen kom jag in i ett skogsparti där jag fick vila lite så att jag kunde trycka på ytterligare på den lättlöpta avslutningen. Det blev en sjätteplats i kvalheat B och en lång, lång väntan på finalen.


Väl vid start kändes inte kvalloppet av i benen och jag hämmades inte direkt där men tog det ändå lugnt i början även fast orientering bjöd in till att trycka på riktigt ordentligt. Samma saga igen, i princip, som i kvalet. I skogspartiet gick det lite saktare. Sen efter varvningen var det lättlöpt stadsmiljö så det var bara att trycka på. Först då kändes det som att jag tog ut mig riktigt ordentligt.


Ingen dåligt lopp i sig. Men inte nöjd med placeringen. Harvar runt vid samma placeringar hela tiden. Denna gång blev det en delad 20:e plats.


Just nu försöker jag lösa hur i helvete jag ska springa helgens J-cuper. Har lyckats med att få skjuts till tävlingen imorgon och hem till Sandviken på söndag. Men har fortfarande problem med boendet där emellan.


Funderar också på att skita i det och bara ligga hemma och sova istället. Tänkte nischa mot sprint helt. Nästa år - då jävlar. 

Ovido - Quiz & Flashcards