Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 27 april 2010

Av Simon Hedlund - 27 april 2010 23:37

Ingen träning för mig idag. Dissade morgonens "nypjakt" när jag vaknade och kom på att det skulle vara för jobbigt. Så sov istället.


Till skolan vid 12 för att käka lunch och därefter - två lektioner. Glassade mest på historian och duckade för frågor på samhällskunskapen. Vår lärare har tamejfan målsökande frågeställningar. De kommer som missiler - nej, som torpeder! Tysta, lömska jävlar. Och innan man hinner tänka efter slår hon knut på frågorna. Så sitter man där och tänker; din hala jävla orm! alltmedan man tar sig igenom en lång och plågsam tankeprocess som tillslut landar i fel svar eller i "inte en jävla aning" till svar.


Efter att ha smygit iväg lite tidigare och kommit hem så började jag planera kvällens matlagning istället för att åka med ett gäng som skulle träna på eftermiddagen. Just idag kände jag för att överträffa mig själv matlagningsvis, vilket jag såklart också gjorde. Imorgon tänkte jag göra det igen. Efter att ha seglat hem ett prov i Diskret Matematik och Samhällskunskap.


Så nu är det dags att plugga.


Glassigt.  

Ovido - Quiz & Flashcards