Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Simon Hedlund - 11 april 2010 23:01

Efter att ha startat i dagens ultralång-SM valde jag efter cirka 5-6 kilometer att avbryta loppet. Faktorerna var många.

  • Att jag, i vad som närmast kan beskrivas som spraymålat toaletten inte mindre än sex gånger innan start - och därför var helt tömd på vätska och näring. Vilket jag på första långsträckan efter tre kontroller fick erfara hur det känns blandat med mjölksyra.
  • Näsblod efter nämnda väg och ett illavarslande huvuddunkande.
  • Bortdomnad fot.

Då förhållandena knappast öppnade upp för godkänt genomförande var det nog såhär i efterhand helt rätt beslut. Men nog hade jag velat springa hela loppet.


Efter 8 timmars bilresa är jag sådär lagom trött och det finns inget annat i hela världen som lockar mer än en varm och skön säng att djupdyka ned i. 

Ovido - Quiz & Flashcards