Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 18 november 2009

Av Simon Hedlund - 18 november 2009 23:17

(Inlägget ackompanjeras bäst av Imperiet - Var é vargen)


Eftersom att jag inte befann mig på morgonens styrkepass på grund av fjollande inför dagens nationella prov i Svenska B, kände jag mig tvungen att på något sätt återställa hårdheten i vardagen. Jag bestämde mig därför för att bege mig ut på den mytomspunna reflexrundan i Norrsätraskogen.


Redan sådär i början ångrade jag mitt val då den stenbundna marken tillsammans med åratal av gallring och övrigt skogsbruk såg till att mina fötter aldrig befann sig i sidledes horisontellt läge. Men gav jag upp? ICKE!

Jag fortsatte min träning of doom rätt ut i skapelsen med min pannlampa, Gamla Bettan (ej att bli ihopblandad med pannlampan av märket Betty) som enda hjälpmedel.

Då jag avsåg att lära fotjävlarna att det fan inte lämpar sig att klaga när man håller på med den här sporten så tillhörde passet ett av de snabbare och längre. Jag avsåg alltså att springa den långa reflexrundan som viker av till höger på ett ställe medan den kortare viker av åt vänster. Mitt när jag kommer fram till vägskälet, hinner jag precis skåda reflexer ledande åt två olika håll innan pannlampsjäveln ger upp och lämnar mig ensam kvar i en kall, mörk och blöt skog. Bestört över att inse att jag kommer få treva mig hemåt efter ljudet av Riks 80 som enda vägledning, tackade jag för mig och började sakta arbeta mig framåt i bäckmörkret.

Då lampan började att sporadiskt lysa upp för att sedan slockna igen direkt efteråt, lyckades jag skymta en del reflexer som kunde leda mig hem. Efter ett tag tröttnade jag dock på den form av Tiscotansii-ljusshow som erbjöds och bestämde mig för att åtgärda problemet. Det hela löstes såklart med att plocka ur batteriet ur selen och trycka in sladden i kontakten efter förmåga och sedan hålla fast i det läge som gav ljus. En mycket väl utprövad och fungerande metod.


Sedan var det bara att följa reflexerna hemåt, dock med vetskapen om att det finns annat än bara reflexer i Norrsätraskogen som reflekterar ljus.

Av Simon Hedlund - 18 november 2009 18:28

Dåligt laddad lampa. Inga som helst torra träningskläder. Mage full av pepparkakor och hard-day-at-school-trött. Banne mig om det inte är dags för reflexrundan nu.

Ovido - Quiz & Flashcards