Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 15 juli 2008

Btw

Av Simon Hedlund - 15 juli 2008 14:43

är det nån som förresten märkt att jag ändrat min bloggtitel? Förut stog det; Harder, Better, Faster, Stronger.

Nu står det; Harder, Bitter, Faster, Stronger.


Klyftigt va? Visst var det kul?! Eller har det gått förbi obemärkt?

Av Simon Hedlund - 15 juli 2008 14:25

Jag är omringad! Omringad äv äckliga, snörvlande, hostande, nysande familjemedlemar. Alla i huset är sjuka utom jag och O-ringen ligger precis bakom hörnet. Lyckligtvis har jag inte känt av några symptom på sjukdom än och så hoppas jag att det förblir! För om jag blir sjuk kan jag inte hållas ansvarig för mina handlingar. Jag vill att ni ska ha det klart för er. Om jag blir sjuk kommer jag gå bärsärkargång och polisen kommer hitta en massmördad familj med hund i ett dike någonstans i Köpingstrakten och en självmordshoppare på E18.


Annat än att hålla andan när folk i min familj är i närheten och i allmänhet undvika kontakt med någon så firas det idag födelsedag. Brorsan fyller år och dagen till ära ska det inmundigas fika så in i helvete.

Kom hem från Halland 3-dagars i förrgår och det var väl ganska roliga tävlingar. Enda som jag sprang någorlunda bra på var 2:a etappen. Resten gick inte riktigt lika bra. På vägen hem när man som mest begrundade helgens skogspromenader så kör en husvagn om. Alla i bilen ser vad so håller på att hända. Husvagnen får släng och morsan utbrister; "det går åt helvete!"

Sagt och gjort, föraren får inte kontroll på husvagnen, den sladdar över hela vägen, välter och lossar från bilen. Bilen sladdar till och bakdelen kolliderar med vägräcket, takluckan flyger åt helvete och familjens valp hoppar ut ur bilen och springar in i skogen. Lyckligtvis skadades ingen och hunden hittades senare på kvällen. Men det var verkligen en äcklig upplevelse och under många timmar låg det en husvagn på E20 mellan Göteborg och Alingsås.

Ovido - Quiz & Flashcards