Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Simon Hedlund - 14 juni 2010 12:52

Har äntligen kommit igång med träningen! Det har varit några hektiska veckor då den inte direkt prioriterats men efter gårdagens sprint-DM och dagens 4x4-intervaller känner jag att jag kan börja köra på lite mer. Var ju oförskämt pigg idag... Därför har jag lagt upp ett träningsprogram som säger mycket högintensiv orientering och därpå ett par riktiga spy-intervaller i veckan. Detta varvas såklart med ren njutning i form av distanspass löpandes, cyklandes och rullskidandes.


Tänkte dessutom lägga om kosten, liknande det jag gjorde i höstas på mitt projektarbete. Det blir mycket primal, det vill säga; mycket grillat, mycket fett och mycket lite kolhydrater!


Och på lördag natt är det Jukola. Första sträckan. Ska göra om min 10MILA-bedrift. Skönt att vara motiverad igen.


  

Ovido - Quiz & Flashcards