Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Simon Hedlund - 15 maj 2009 20:30

I uppladdningen inför vårens klart största sprinttävling på torsdag i Sundsvall har jag laddat upp med en sprint på 3,55 km genom Köping. Syfte: Få in sprinttekniken och testa ut skor.

Sprinttekniken var där även om jag kunde konstatera ett till två vägval jag kunde gjort bättre. Men det är lätt att vara efterklok.

När det gäller skor så testade jag idag på New Balance RX240 XC:



Ni vet inte det men dessa skor har vunnit Sprint-KM. Stort. Därför kör jag nog på dessa fräsare på torsdag.


Banläggare och pimpare av karta för dagens träning var Göran Winblad, även känd från stora arrangemang som Heaven's Course i Björksätra, Sandviken. Banan höll hög klass och kändes väldigt utslagsgivande även om det nu inte var någon mer som sprang den. Tid på banan var exakt 20.30 minuter och benen kändes pigga. För er QuickRoutare där ute har jag även lagt upp banan här.


Förövrigt är det här bara första etappen på Pre-Sundsvallhelgen. Imorgon väntar en långbana på 12 km i Kölsta som är ganska Sundsvallrelevant minus backarna.


So Long - and Thanks for All the Fish

Ovido - Quiz & Flashcards