Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Simon Hedlund - 22 maj 2008 22:13

Idag var det officiellt medel-KM för Sandviken boys and girls. Inofficiellt var det sluggers-KM. Banan lades i den värsta skiten i Horfors där det är backigt, grötigt, stenigt, oframkomligt och där hyggesgränserna inte stämmer. Det bjöds alltså på långa kilometertider och sticksår på armarna som svider äckligt mycket.

Förutom att man skulle behövt en machete för att få en någorlunda hygglig tid så var man ju tvungen att orientera också. Lade någon minut vid min andra och femte kontroll men hade annars bra kartkontakt trots att sikten var dålig. Dålig löpform var man också i tack vare gårdagens 200 metersintervaller. Till råga på allt sprang jag med tejpad fot för uppåtvrickning som varken är smidigt, skönt eller snyggt. Och det är jävligt svårt att få på sig strumpjävlarna utan att sabba tejpningen. Lyckligtvis vrickade jag inte foten under passet men det var nära flera gånger och det kändes ibland.

I helgen blir det chill i Viken och Faxeträffen som kommer bli en stor succé på kartan från O-ringen 2006, andra etappen. Det blir nice. Men det kommer gå åt mycket tejp...


Nu ska jag sova innan jag blir sjuk. Det börjar klia i halsen och om jag blir sjuk... då tar jag livet av mig!



Av Simon Hedlund - 22 maj 2008 18:45

Så in i helvete jävla GRYM!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards