Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg under december 2008

Av Simon Hedlund - 25 december 2008 17:54

Vad tycker ni om Kronér då? Gjorde inte han och hans lila slips ett jävligt dåligt jobb? kronér

Av Simon Hedlund - 25 december 2008 17:00

Äntligen är det över! Fyfan vad skönt. Nu har man fått alla julklappar och ätit all julmat och det enda som återstår är att idissla all julmat som blev kvar från igår i några dagar till och slänga ut granen.

Bloggkalenderns tid har också passerat och fast det var en kort period så var den jävligt bra om jag får erkänna det själv. Bättre än alla andra bajsnödiga jävla skitkalendrar. 

Dagens träningspass bjöd på finfin orientering på kartan där Kort-SM gick 2002. Sagolikt vackert träningspass som inleddes med linje-orientering sedan en långsträcka och som avslutning, en förkortad medeldistans. Förutom att det var så kallt så att kompassvätskan frös till så var det ett jävligt fint pass. Tryckte på lite också och försökte grilla benen mellan hällarna. MUMS!

Ett litet koncentrationsstörande moment var en ko mitt ute i skogen. Hur fan kom den dit?! Först trodde jag att det var en älg men sen såg jag att det var en ko som sprang ut från några granar och skuttade(!) över ett gallringsområde. Vad i helvete? Den måste ha rymt från någon närliggande lada. Haha.


Av Simon Hedlund - 24 december 2008 20:35

rebus 

Ledtråd; Mening på 4 ord.

Lämna din gissning i kommentarfältet

Av Simon Hedlund - 23 december 2008 19:39

Jag lägger om min planering och byter ut nyårs-inlägget till dagens lucka istället. En blick in i framtiden. Ett löfte, ett nyårslöfte om ni så vill. Det finns även en annan anledning till att jag byter plats. Men det får ni veta på nyår.

Dagens lucka är en bild, en dröm, en känsla som jag någonstans i min miljöskadade hjärna vet kommer slå rot i verkligheten.

Bilden är gammal och har ingenting med det här att göra egentligen men jag tycker att den väl beskriver det jag försöker förmedla.


Into the future


På Lång-SM vill jag vara bland de 10 bästa och jag har svårt att se att det inte kommer hända. Kanske kommer det se ut någonting såhär när jag kommer i mål efter ett perfekt orienteringslopp där fart och karta har mötts i perfekt symbios.

Det här blev ett ganska cheesy inlägg men det här är ju en ganska cheesy högtid.

Av Simon Hedlund - 22 december 2008 16:55

Sedan jag skaffade min Garmin, gps och pulsklocka, för 1 månad och 18 dagar sedan så har jag sprungit 400,74 km. Den största bredden på Sverige är ungefär 500 km så om 100 km eller rättare sagt 12 dagar så har jag korsat vårat land.

Nu ska jag ut på 7 km natt-OL.

Av Simon Hedlund - 21 december 2008 20:35

Här kommer efterlängtade bilder från Odenvalla tur/retur och en tillhörande film med happy ending. Enjoy!


Det hela börjar vid ett elljusspår

Det hela börjar med ett elljusspår...



vägdelning

Det finns många vägvalsalternativ vilket gör att denna distansrunda aldrig blir tråkig.


stig 

Terrängen skiftar mellan sagolikt vacker och EREKTION!


åker

Ibland får man ha tålamod och ta sig förbi de mindre erektionsingivande områdena såsom en åkerskant.


hygget

Här var det jävligt fint innan nån idiot fick för sig att kapa av hela skiten och lägga allt på marken. Jävla stolpskott.


brunnen

Ett måste när man springer Odenvalla t.o.r är att sätta foten på brunnslocket. Jag vet inte varför. Men man måste.


väg 

The road...


fint 

Känner jag mig lite busig brukar jag ta mig en rull i den mjuka mossan. Som en häst.


fint

Ungefär här börjar man få EREKTION


fint 

EREKTION


 fint

EREKTION


fint

Jag tog mig en paus, kollade in västanskyn, snöt mig och sprang vidare.


fint

EREKTION


fint

När man efter ett tag har vänt så brukar jag ta mig en tur i vanlig hederlig skog innan jag tar mig in på den här stigen.


blött

Känner man sig lite crazy så springer man till den här tunneln som jag kan tillägga alltid är våt! ;)


Det var de bilderna jag tog på dagens runda. Jag spelade också in en liten filmsnutt som ni alla kan ta del av här nedan. Känsliga tittare varnas.




Av Simon Hedlund - 21 december 2008 00:08

  • Runner's World
  • Skogssport
  • Julefrid
  • Julefika
  • Backintervaller

Av Simon Hedlund - 20 december 2008 11:32

Den enda jullåten som är bra. Speciellt de första två verserna.



The Hives:

I bought no gift this year and I slept with your sister
I know I should have thought twice before I kissed her
but with the year we had last and the dress that she wore
I just went along for the ride and I came back for more
and I'm sorry baby

Cyndi Lauper

That's all ok hunny cause see I bought no tree this year
and I slept with your brother, I wrecked your daddies car
and went down on your mother.
I set your record collection on fire and said I never knew
felt kind of bad about that and I know you did too
So whatever you say, it’s all fine by me
Who the fuck anyway wants a Christmas tree

Both:

’Cos the snow keeps on falling even though we were bad
It’ll cover the filth, we should both just be glad.
and spend spend spend this Chris-Christmas together

The Hives:

I married you last year bet you thought I was sober..right
but I was drunk as a skunk and I made a mistake
This could all have been over

Cyndi Lauper:

Oh hunny please don't excuse your behavior
cause I hired a hit man and changed your will

Both:

It's not all in my favor
So whatever you say, it’s all fine by me
Who the fuck anyway wants a Christmas tree
’Cos the snow keeps on falling even though we were bad
It’ll cover the filth, we should both just be glad
and spend spend spend this Chris-Christmas together
and spend spend spend this Chris-Christmas together
and spend spend spend this Chris-Christmas together
and spend spend spend this Chris-Christmas together

Holding on without any reason
cause something strong this holiday season
So whatever you say, it’s all fine by me
Who the fuck anyway wants a Christmas tree
’Cos the snow keeps on falling even though we were bad
It’ll cover the filth, we should both just be glad
and spend spend spend this Christmas together
and spend spend spend this Chris-Christmas together
and spend spend spend this Chris-Christmas together
and spend spend spend this Chris-Christmas together

Ovido - Quiz & Flashcards