Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 17 december 2008

Av Simon Hedlund - 17 december 2008 20:40

Allteftersom att vi närmar oss jullovet har skoluppgift efter skoluppgift avverkats med nåd och onåd. Drog hem ett skamset G+ i matte som ändå räckte till ett VG i matte C-kursen och ett VG i biologiprovet hos mänskan som inte kan göra prov. Denna vecka har jag skrivit uppsats ochhaft engelska prov samt ett inlämningsarbete i svenska och det känns som om jag burnat varenda ett av dem. BURNED!

Igår hade vi en konstig föreläsare hos oss på engelskan. Syftet var nog att utbilda oss i engelska eftersom att han var en "native english speaker" men det hela liknade mer en gudstjänst. Det hela började med en tragisk deprimerande historia om hans barndom som måste varit fiktiv för ingen kan vara så misslyckad. Sedan blen han känd och tjänade nåra miljoner. Yeah right. Sen sov han på gatan i 20 år. Mmmhm. Sen fick han reda på att han hade sex månader kvar att leva och på den sjätte månaden så talade ju såklart Jesus med honom. Och där någonstans slutade jag lyssna. Men jag lyckades tvinga in det han sa om skärselden, mest av den anledning att jag tyckte det var lite komiskt.
"Have you ever wondered how it would be like to put your arm in the bubbling lava in a vulcano? Imagine sticking your hole arm in the burning lava for a few seconds. Hell is hotter and it won't just be your arm thats burning and it won't be for a few seconds, it will be for an eternity."

Om det vore så att jag trodde på helvet så kände jag mig nästan tvungen att fråga hur fan han visste det. Men det gjorde jag inte. Jag koncentrerade mig på att hålla minen när han sjöng kyrkopsalmer. Fast han sjöng ganska bra. Inte så pjåkigt för en kille som haft halscancer. Han hade haft det också tydligen. Men han hade blivit helad av Jesus. Och hans buss som han kör i behöver ingen bensin. Den har ju Jesus. Hoppas skiten får soppatorsk i Horfors din kristna jävel.

Ovido - Quiz & Flashcards