Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 31 december 2008

Av Simon Hedlund - 31 december 2008 22:30

Jaha. Och?! För mig känns det inte som nyårsafton. Det känns som en onsdag.


Jag hatar onsdagar.


Nyss hemkommen från nyårsfirande och fastän jag skriver detta inlägg 01:02 så lägger jag in det på onsdagkvällen. Eller firande och firande. Jag gick till en fjortisfest med några gamla klasskompisar och sen gick jag till torget hemma i Köping och kollade på hur folk som jag nästan aldrig pratat med förut kommer fram och skriker "HEDLUND!"

Oftast svarar jag "vem fan är du?" men eftersom flera av dem gick på samma skola som jag back in the days så hälsade jag väl ganska vänligt tillbaka.


Men det är inte mitt nyår som detta inlägg ska handla om. Dagen till ära skall jag kora årets träningpass. Inte den fysiska eller ol-tekniska träningen som jag vet har kommit framåt med hjälp av 4x4-intervaller och alla orienteringspass i Sandviken. Jag talar om de mentalt njutbara passen. De som är få men som när man tänker tillbaka på dem under en tuff period delvis får en att fortsätta. Det är dags att kora Ultimate Running Moments of '08 .

På min lilla lista har jag den senaste veckan tänkt fram ett antal förslag. Dessa lyder:


  • Joggingpass i Edinburgh med Göran, köpte solbrillor och sprang uppför Arthur's Seat i Holyroad Park, tidigare en vulkan. Självklart i löparshorts.
    Skottland
  • Ännu ett löparpass med Göran. Denna gång på Lidingö i vackert höstväder efter lyckat VO2-maxtest. En sväng förbi Grönsta Gärde för att besöka Lidingöloppets målområde.
  • Ett orienteringspass på SM-läger där jag hittade flytet och var ett med kartan i underbar terräng utan några som helst bekymmer.
  • Första passet efter O-ringenfloppen när jag inte hade tränat på flera dagar. Löpning som inte visste några gränser.
  • 200 m intervaller i våras. Sprang 2 intervaller barfota på Nya Arenan i Sandviken och fort som fan gick det.

Ja, resten är historia. Känns ändå bra att få börja på ett nytt år och jag har många förhoppningar på det. Inser nu att jag inte hade det inför 2008 och det var kanske det som var anledningen till att det ibland hänvisades som the year of Fuck på vissa ställen i bloggen. Men framtiden känns ljus på vissa håll.


Det är skönt.

Ovido - Quiz & Flashcards