Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg under september 2008

Av Simon Hedlund - 9 september 2008 22:50

Hur man än dividerar på det hela så måste jag säga att idag nådde jag fan botten av självinsikt och den gräns jag helst inte kliver över: "Ät för fan aldrig korv!"

Jag hatar korv. Det är en vidrig penisliknande massa där man lyckats krama in allt från ruttna haröron till avklippta kosnoppar och denna så kallade maträtt borde bannlysas från den svenska matlistan. Inte nog med att den är äcklig att se på när man vet hur mycket skit det är i det. Det smakar äckligt och luktar äckligt. Det är i princip ett kräkmedel mot alla kroppens sinnen.

Trots att detta är en monstruöst vedervärdig och snuskig maträtt var det den som serverades till middag idag efter ett snabbt 4x4-intervallpass.

Efteråt sköljdes rövsmaken ner med ryttarkakor. Imorgon ska jag ändra mina matvanor. Eller kanske i övermorgon? Eller nja, nästa vecka passar nog bättre...



Kanske ska vänta tills efter jul?

Av Simon Hedlund - 8 september 2008 22:38

Bloggen mår inte så jävla bra just nu. Den är tillplattad, ignorerad och våldtagen av ägaren och skribenten. Denna skulle behöva ett kok stryk för att komma tillbaka på rätt köl igen. Eller möjligtvis en riktigt smaskig bitter upplevelse och måhända träffa några äckliga människor att störa sig på. Annat än de vanliga såklart.

Senaste nytt just nu är väl att jag är närsynt och ska skaffa glasögon inom den närmaste framtiden. Jag hoppas på att de ska framhäva min image som en intelligent, ansvarsfull och intressant människa. De ska säga; "Här kommer en kille som har koll!" Fattar ni? Koll! Hahaha...

Men om jag ärligt ska ge min syn på saken så måste jag säga att det hela kändes som ett litet bakslag. Där sitter man på lektionen och undrar varför i helvete läraren skriver så pyttelitet och plottrigt medan alla andra antecknar ordagrant i skrivblocken. Att läsa skyltar på långt håll som tidigare var min favoritsyssla (...) kan jag nu helt kasta åt sidan. Mitt liv är förstört.

Glasögonorm. Glasögonorm. Glasögonorm. 

Av Simon Hedlund - 8 september 2008 14:10

Efter en hård dag i skolan med 2 lektioner och ett lååångt cafeteria-besök så kände man att motivationen för att köra 4x4-intervaller innan styrkan försvann lika snabbt som en delicato-boll på mattelektionen. Istället följde jag med ett litet gäng som skulle vattentrampa.

Fyfan vilken mislyckad träning. Det hela liknade plask och lek-stunden på lågstadiet och passet avbröts i mitten för att lämna plats åt den givna relax-stunden i bubbelpoolen och den självklara sauna-avslutningen. Nöjd och glad blev det cykel hem och nu ska det inmudigas lite fika innan styrkepasset kan börja.

Resten av veckan består till stor del av 4x4 intervaller och avslutas med DM-tävlingar som gräddan på moset. Mmmm mos....

Det går bra nu.

Av Simon Hedlund - 5 september 2008 15:28

Chill i Viken är slut för den här veckan. Om en timme åker jag hem till gamla goa Köping för att springa stafett på lördag, om vi har lag, och KM på söndag. Hade annars helst stannat på kräftskiva i Viken men att vara hemma och slippa tänka på mat och disk och annat skit är också rätt skönt. Om än jävligt tråkigt.


Köra bil är också kul.


Längtar till söndag kväll

Ovido - Quiz & Flashcards