Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 17 september 2008

Av Simon Hedlund - 17 september 2008 22:09

I ordens rätta bemärkelse. Eller ja, i alla fall hugger i asfalt. Idag var jag nämligen ute och körde första rullskidpasset på flera månader. Och det var ett träningspass av skräckblandad förtjusning. Skönt på sina sätt som det alltid är men jävligt segt och jobbigt för att man var så ur form. Så blir det när man lägger av i några månader. Men nu ska det köras mer.

Efter rullskidpasset, dusch och mat var det cykel iväg till Folkets Hus för att lyssna på motivationsföreläsning av Martin Lidberg, VM-medaljör i brottningens 96-kilosklass och vinnare av Let's Dance.

En riktigt inspirerande och bra föreläsning där man hade mycket att hämta till sin egen idrott till skillnad från en massa andra sunkföreläsare.

Annars är det SM-laddning för hela slanten som gäller. På lördag är det kval och på söndag final som jag har siktet inställt på att springa. Inget annat. Springa final är allt jag är inställd på och förväntar mig. Så är det bara och det finns inget jag kan ändra på nu några dagar innan. Samma inför nästa veckas medel-kval och final. Däremot har jag nu en vagt synlig vision om hur träningsupplägget ska se ut inför nästa års SM.


Ovido - Quiz & Flashcards