Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Simon Hedlund - 20 mars 2010 23:21

Jurassic Park går i skrivande stund på fyran. Fyfan. Kommer ihåg första gången jag såg den. Ålder; sådär lagomt liten. Har för mig att jag inte fick kolla på filmen hemma för att det var läskigt/rekommenderat från viss ålder/innehöll nakenscener. Välj själva. I alla fall så var jag hemma hos en kompis när jag såg den för första gången. Och jag drömde mardrömmar i flera år efteråt. Det är fortfarande ett litet helvete att se filmen. Inte för att det på något sätt är läskigt. Men de tar upp vidriga minnen av att vara skrämd till döds.


Men allt som allt en riktigt bra film. Det bästa är nog filmmusiken. Skapad av vår tids största kompositör inom genren filmmusik.  


(Vänligen bortse från idioten i länkat filmklipp)

Ovido - Quiz & Flashcards