Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Simon Hedlund - 19 mars 2010 13:40

Det börjar bli dags att sluta räkna ned i veckor och räkna ned i dagar istället. Till en massa saker. Barmarkspremiär, tävlingspremiär, högskoleansökan unt so weiter...

För mig slutar grundträningsperioden nästa vecka i Frankrike som trots allt är en vecka med mycket träning men där fokus kommer ligga på orientering, något jag hållt mig borta från den här vintern. Sen blir det mer intervallpass, mer orienteringspass i högt tempo, där säkerligen sprintintervaller kommer fylla planeringen fram till mitten av maj då sprint-SM går av stapeln i Karlstad. Innan dess väntar dock tävlingar som J-cup 1 & 2 med masstart och medel i Blekinge, vilket kommer bli riktigt PURE. Veckan efter blir det Ultralång-SM. Plågsamma minnen från förra året. Men i år är jag bättre tränad för distans. Det var jag i och för sig förra året också innan UL-SM flyttades till början av augusti.


Natt-SM och 10MILA ser jag också fram emot. Tror jag kan göra bättre ifrån mig än förut på Natt-SM med ny lampa och linser så att jag överhuvudtaget kan se, vilket varit ett problem innan. På 10MILA springer jag väl antingen förstasträckan, 9 km i klunga som ju är något utav min specialité, eller så får jag Långa Natten, som såklart vore att föredra då det är den hårdaste sträckan.


Får se hur det känns med orientering efter en vecka med bara det i Frankrike. Slutade förra säsongen med att hata orientering och är nu riktigt sugen på att säsongen ska börja efter en vinter med nästan totalt uppehåll. Finns ju en risk att jag hatar det igen om en vecka. Ska bli intressant att se.


Men nu; en helg i Köping.

Av Simon Hedlund - 19 mars 2010 00:15

En bävan att inför lägret i Frankrike sätta ned fötterna i 4 månader stillasittande orienteringsskor. Känslan är väl ungefär att jämföra med att sakta få livet utsuget genom fötterna.


Nej, fyfan i helvete. Det är inte direkt någonting jag saknat.

Ovido - Quiz & Flashcards