Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Simon Hedlund - 14 augusti 2008 20:59

Enligt Dantes "Divina Commedia" så är helvetet inbyggd i nio kretsar formade efter hur grova synder men begått i livet. Ju inre krets desto värre synd. Efter det så kallade "Inferno" så kommer man till en plats som så fint heter "Purgatorio" där det är tänkt att man på något sett ska renas från en eller flera av de sju dödssynderna man begått, varav en är att frossa. Jag kan med nästan 100% säkerhet anta att jag har en VIP-plats där. Jävlar vad jag har frossat. Jag har frossat i mig chips, bakelser, kaffe, kakor och fan å hans moster de senaste dagarna. Och i morgon når frossandet dess kulmen då det är födelsedag för hela slanten med allt vad det innebär med en riktigt fin tårta och förhoppningsvis en förbannat fin grillmiddag som avrundning på det. Sen måste jag nog ta och skärpa mig om det ska bli något av mig. Annars kommer jag sitta där i min soffa som 40-åring med en riktigt fin kalaskula, perfekt att ställa ölen på medans man avnjuter AFV eller något annat intelligensbefriande. Usch!

Men hoppet är ännu inte förlorat! Idag körde jag 4x4 intervaller och precis vid det stället som jag körde på rååååkade IKWs damer träna löpskolning. Ojdå. Snackade lite med deras tränare i vilan. Så går allt åt helvete med orienteringen så kanske det finns en plats för mig i OS-finalen på 200 meter.

Anyway, nu ska jag äta munkar och dricka kaffe.



Ovido - Quiz & Flashcards