Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Simon Hedlund - 8 juli 2010 16:13

Efter att ha rullat lätta 10 på rullskidorna i överhängande hög fart (så kändes det i alla fall men det kan ju också bero på att jag inte rört pjäxorna sedan Öppet Spår i vintras...) har jag mest glidit runt hemma i samma kläder i väntan på pass två. Inte för att vi pratar om mycket kläder här. Passet genomfördes enbart ifört löparshorts och pulsband i solen, kämpandes mot en vind i fel riktning.


Pass två kommer bli en Keps-OL vid Fältspatsgruvan, arenan där jag själv hängde mig till en andraplats på Distriktsmatchen förr om åren. Jag står dock som arrangör och frågan kvarstår om jag ska springa. Har nämligen förpassat mig själv till ett liv på balansplatta och alternativträning fram tills dess jag kan sätta ned den satans fotjäveln i hyffsat obanad terräng utan att vricka den på varje steg.  


Öppnar såklart upp för fikapass på cykeln på söndag. Pure!



Ovido - Quiz & Flashcards