Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 31 december 2009

Av Simon Hedlund - 31 december 2009 15:00

Kommentarer är väl överflödiga? Jag. Minns. Ingenting.

Förutom 11 september såklart. Jag var nere i Luxemburg och hälsade på morbror och kusiner i samband med mors 40-årsfirande.

Plötsligt flyger 2 flygplanisar in i jättejättejättehöga torn och det ryker. De vuxna vill inte vara med och leka utan de vill bara sitta och kolla på teven. Inge kul!


Återigen; för ung för att greppa situation. Ännu ett historiskt ögonblick glider förbi utan större intresse.


10 års ålder. Mitt största bekymmer var väl... Äsch. Jag hade inga.



Av Simon Hedlund - 31 december 2009 14:00

Ett ovärdigt år egentligen. Vi serenerades alla in i det med Markoolios - Millenium Två. Det säger en del bara det.


Såhär i eftertankens kölvatten känns året också jävligt överskattat. Tror jag talar för många i min generation här, som många gånger fick höra att vi var med om något stort: Ett millenieskifte!


Och ingen av oss brydde oss om det. Men det kanske var för att vi var blott 9 år?


Jag inledde iallafall mitt 2000 med att ducka för raketer och smällare avfyrade av de då semiarsenistiska "vuxna" i nyårsfirandet.


Hur året i stort var har jag ingen aning om. Jag var ju bara 9 år och åstadkom väl inte så mycket. Jag var ung och bekymmerslös. Men det ändrades...

Av Simon Hedlund - 31 december 2009 06:00

Jag inleder med 10 inlägg. Ett för varje år. De kommer uppdateras löpande under dagen eftersom jag kommer ha fullt upp.


Hell yeah!

Ovido - Quiz & Flashcards